۶۹/۰ - ۴۰/۰

 

متوسط

 

 

 

۸۹/۰ - ۷۰/۰

 

زیاد

 

 

 

۰۰/۱ - ۹۰/۰

 

خیلی زیاد

 

 

 

براساس یافته­هایی که در این بخش گفته شد، می­توان به بررسی فرضیه ­های تحقیق پرداخت.
بررسی در مجموع نشان داد با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۰۷۲/۰-r=) برای دو متغیر سن و وفاداری و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۲۸۶/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها رابطه معنی­داری وجود ندارد. در مورد دو متغیر جنس و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی دونقطه­ای رشته­ای (۰۲۱/۰-rds=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۷۵۷/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها رابطه معنی­داری وجود ندارد. در مورد دو متغیر میزان تحصیلات و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی اسپیرمن (۲۲۹/۰rs=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۰۰۱/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها با احتمال ۹۹% رابطه معنی­داری وجود دارد. در مورد دو متغیر سابقه استفاده و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۰۳۳/۰-r=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۶۵۶/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها رابطه معنی­داری وجود ندارد. در مورد دو متغیر کارآیی و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۲۸/۰r=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها با احتمال ۹۹% رابطه معنی­داری وجود دارد. در مورد دو متغیر کامل بودن خدمات الکترونیک بانک کشاورزی و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۰۷۶۴/۰rds=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها با احتمال ۹۹% رابطه معنی­داری وجود دارد. در مورد دو متغیر در دسترس بودن و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۰۷/۰rs=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها با احتمال ۹۹% رابطه معنی­داری وجود دارد. در مورد دو متغیر اعتماد به خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۲۱/۰rs=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها با احتمال ۹۹% رابطه معنی­داری وجود دارد در مورد دو متغیر پاسخ­گویی خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۱۱/۰rs=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها با احتمال ۹۹% رابطه معنی­داری وجود دارد. در مورد دو متغیر اعتماد به خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۲۱/۰rs=) و همچنین سطح معنی­داری به­دست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آن­ها با احتمال ۹۹% رابطه معنی­داری وجود دارد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
بررسی ضریب همبستگی بین متغیرهای سن، شغل، جنس و سابقه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و متغیر وفاداری نشان می­دهد که بین متغیرهای مذکور و وفاداری رابطه معنی­داری وجود ندارد و در نتیجه فرض H0 تایید و H1 رد می­گردد. ضریب همبستگی دو متغیر میزان تحصیلات و وفاداری نشان میدهد که بین این دو متغیر به احتمال ۹۹ درصد رابطه معنی­دار اندک وجود داشته و فرض H1 تایید و H0 رد می­گردد. ضریب همبستگی بین متغیرهای کارآیی خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری، کامل بودن خدمات، در دسترس بودن خدمات بانکداری الکترونیک، اعتماد، پاسخگویی به مشتریان بانک و رضایت از خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری مشتریان بانک نشان داد که بین متغیر های مذکور و وفاداری مشتریان به احتمال ۹۹ درصد رابطه معنی­دار وجود دارد و در نتیجه فرض H1 تایید و H0 رد می­گردد.
براساس یافته­هایی که در این بخش گفته شد، پاسخ سوالات ۸ تا ۱۰ پایان نامه به شرح زیر داده شده است:
پاسخ سوال ۸ (چه تفاوتی بین مشتری­های وفادار بانک از نظر ویژگی­های فردی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد؟): با توجه به یافته­های تحقیق، مشتریان وفادارتر دارای سطح تحصیلات بالاتری هستند و از نظر سایر ویژگی­های فردی، اقتصادی و اجتماعی تفاوت معنی­داری ندارند.
پاسخ سوال ۹ (چه عواملی بر وفاداری مشتریان بانک کشاورزی در محیط الکترونیکی مؤثر است؟): با توجه به یافته­های تحقیق، کارآیی، کامل بودن، در دسترس بودن، اعتماد، پاسخ­گویی، و رضایت از خدمات الکترونیکی بانک کشاورزی بر وفاداری آنان موثر است.
پاسخ سوال ۱۰ (میزان تأثیر هر یک از عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی چگونه است؟): با توجه به یافته­های تحقیق، عوامل کارآیی، اعتماد، پاسخ­گویی، در دسترس بودن، کامل بودن، و رضایت از خدمات الکترونیکی بانک کشاورزی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر وفاداری مشتریان داشته است.
جدول ۴-۱۹- خلاصه یافته­های استنباطی

 

 

ردیف

 

متغیرها

 

معنی­دار بودن رابطه بین متغیرها

 

سطح اطمینان

 

رابطه منفی / مثبت

 

 

 

متغیر اول

 

متغیر دوم

 

 

 

 

 

۱

 

سن

 

وفاداری

 

رابطه معنی­داری وجود ندارد.

 

-

 

-

 

 

 

۲

 

جنس

 

وفاداری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...