جدول ۳-۳: سوالات عملکرد سازمانی

 

متغیرها
شاخص ها
شماره سوالات
تعداد سوالات

 

عملکرد سازمانی
سهم بازار
۱۶ تا ۱۷
۲

 

سودبخشی
۱۸ تا ۱۹
۲

 

رقابت
۲۰ تا ۲۱
۲

 

 

۳-۶- روایی و پایایی پرسشنامه
۳- ۶-۱- روایی[۸۷] پرسشنامه
منظور از روایی مقیاس و محتوای ابزاری است در سوالات مندرج که به وسیله این ابزار دقیقا سوالات متغیرها و موضوعات مورد مطالعه بسنجد، یعنی اینکه داده‌های گرداوری شده از طریق ابزار مازاد بر نیاز تحقیق نباشد و عبارت ها را به گونه واقعیت بیان کند. مفهوم اعتباربه این پرسش پاسخ می دهدکه ابزاراندازه گیری تاچه حد خصیصه مورد نظررا می‌سنجد به عبارتی دیگرآیا نتایج پژوهش پاسخگوی سوالهای پژوهش است. بدون آگاهی ازاعتبار ابزار اندازه گیری نمی‌توان به دقت داده‌های حاصل ازآن اطمینان داشت. در این پژوهش از روایی صوری یا ظاهری استفاده شده است و همچنین برای افزایش روایی ازابزارهای زیراستفاده شده است:
پایان نامه - مقاله - پروژه
۱)استفاده ازنظرات شش نفر از خبرگان متخصص و اساتید دانشگاهی.
۲)مطالعه مقالات وپایان نامه های که از این پرسشنامه یاپرسشنامه های مشابه استفاده کرده‌اند.
از آنجا که هر سه پرسشنامه استفاده شده استاندارد و از مدل رضائیان و نجفی(۲۰۱۲) هستند، روایی آنها در مطالعات متعدد داخلی و خارجی تأیید شده است و همچنین به در این پژوهش نیز دوباره مورد تایید اساتید قرار گرفته است. پس روایی پرسشنامه از نوع روایی صوری است.
۳- ۶-۲- پایایی[۸۸] پرسشنامه
در این پژوهش برای بدست آوردن پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ جهت پیش تست[۸۹] استفاده شده است. بدین نحو که قبل از اجرای نهایی،۳۰ نفر از نمونه تحقیق به طور تصادفی انتخاب شدند، سپس پرسشنامه در اختیار آنان قرار گرفت و با بهره گرفتن از داده‌های به دست آمده از این پرسشنامه‌ها و به کمک نرم‌افزار آماری SPSS18 میزان ضریب اعتماد با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد، که بیانگر ثبات و همسانی درونی پرسشنامه است.
جدول ۳-۴: میزان آلفای کرونباخ پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک

 

مفهوم مورد بررسی
ابعاد
تعدادسوالات
ضریب الفای کرونباخ
ضریب کل

 

کارآفرینی استراتژیک‌
تفکر کارآفرینی
۴
۸۰۴/۰
۸۹۱/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...