۰٫۷۵۴

 

۲

 

۹

 

 

 

۰٫۰۱۷

 

۰٫۰۹۱

 

۰٫۸۴۲

 

۱

 

۱۰

 

 

 

۰٫۰۳۴

 

۰٫۰۸۴

 

۰٫۷۱۳

 

۳

 

۱۱

 

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
در فصلهای قبل به بیان اهمیت، هدف، ادبیات و پیشینه تحقیق پرداخته شد همچنین رویکرد تحقیق جامعه نگاری و حجم نمونه مشخص گردید. نتایج هر پژوهش، به عنوان سهم علمی آن پژوهش در کسب بینشهای علمی در خصوص موضوعات مختلف را منجر میشود. داده ها و تحلیلهای آماری که پژوهشگر با بهره گرفتن از آنها مفاهیم و روابط را مورد سنجش قرار میدهد نیازمند تبدیل به خروجی های مفهومی و استنباطی هستند که با این کار، تصمیم گیرنده که تخصص تحلیل و بررسی آماری ندارد،‌ براحتی میتواند از نتایج پژوهش استفاده نماید. از طرفی،‌ سوال پژوهش با بهره گرفتن از تحلیلهای صورت گرفته پاسخ نهایی نیاز دارد تا بعد از ارائه نتایج تحلیلها جواب نهایی ارائه شود.
تمام تلاش های یک تحقیق در فصل پنجم که شامل نتیجه گیری و پیشنهادات است، خلاصه می شود. در اینجا است که محقق باید حاصل کار خود را که برگرفته شده از فصول پیشین می باشد، با هم ترکیب نموده و به نتیجه گیری برسد. لذا نتایج بدست آمده از آنجا حائز اهمیت است که بتوان با بررسی و تجزیه و تحلیل آن به راهکارهای مناسب جهت بهبود موضوع تحقیق دست یافت. در این فصل ابتدا نتایج تحقیق عنوان شده و سپس بر اساس نتیجه گیری های ذکر شده پیشنهاد و راهکارهایی برای تحقیقات آتی ارائه می گردد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۵- ۱ نتیجه گیری از تحقیق
امروزه انتخاب بهترین پیمانکار از میان شمار پیمانکاران در صدر برنامه های سازمانها و شرکت ها قرار دارد. چنین انتخابی خصوصاً در مواقعی که مدیران ارشد و تصمیم گیرندگان پروژه های بزرگ درگیر باشند، نیازمند بکارگیری دقت بالا در تصمیم گیری با بهره گرفتن از روش ها و ابزارهای خاص برای تحلیل عوامل مختلف مربوطه می باشد و از اینرو چنین امری، ایشان را با یک مسئله تصمیم گیری چند معیاره روبرو خواهد نمود. از طرف دیگر، با در نظر داشتن معیارهای متعددی که باید در امر تصمیم گیری بنحوی دخالت داده شوند، بکارگیری روش های تصمیم گیری چند معیاره برای انتخاب تامین کنندگان از قابلیت خوبی برخوردار می باشد. با افزایش حساسیت موضوع برون سپاری پروژه ها، بالا رفتن تکنولوژی و به تبع آن محدود شدن تعداد پیمانکاران با کیفیت کار بهتر، افزایش هزینه خدمات مورد نیاز، پیچیده شدن تشخیص و تعیین معیارها و مواردی اینچنین، طبیعی است که موضوع تصمیم گیری پیچیده تر خواهد شد و در نتیجه به تامل بیشتر و ضرورت استفاده از روش های علمی مدون شده، نیاز خواهد داشت. در سالیان اخیر آنچه که به نظر ضروری رسیده، ابداع و تدوین روشی مدون و سیستماتیک برای تصمیم گیری بوده است. در این راستا روش های مختلفی معرفی شده اند که هر یک از آن ها در حل مسائل خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد ویژه ای دارند. بسیاری از دانشمندان تصمیم گیری را به عنوان عاملی اساسی در مدیریت می شناسند. تصمیم گیری منتج از فرآیندی است که نهایتا به تصمیم منتهی می شود و این در حالی است که کسانی که در فرایند تصمیم گیری نیستند، صرفاً نتیجه تصمیم را مشاهده می نمایند.
در حال حاضر مکانیزم مشخصی برای انتخاب تامین کنندگان تجهیزاتی وجود ندارد و در امر انتخاب معیارهای مختلفی بکار گرفته می شوند .
در این پژوهش با شناسایی شاخص ها با توجه به مطالعه منابع (مقالات، کتب و تحقیقات انجام شده) و همچنین با بهره گیری از نظرات خبرگان، پس از جمع بندی نظرات کارشناسان خبره در مورد معیارهای انتخاب پیمانکاران شهرداری نقده و نیز رتبه بندی (وزن دهی معیارها) شاخص های مشخص شده با بهره گرفتن از روش FAHP اقدام گردید. سپس برای رتبه بندی گزینه ها که در واقع پیمانکاران شهرداری نقده از تکنیک های تصمیم گیری گروهی TOPSIS استفاده شده و در نهایت پیمانکاران ارزیابی و الویت بندی شدند.
۵-۱-۱ پاسخ به سوالات مطرح شده در فصل اول این پژوهش
نتایج بدست آمده با توجه به هدف تحقیق و سوالات طرح شده در مورد آن در این پژوهش به شرح ذیل می باشد:
۱) عوامل تاثیر گذار بر انتخاب تامین کنندگان کدامند؟
(جدول ۵-۱): معیارهای موثر در انتخاب پیمانکاران

 

 

معیارها

 

مؤلفه ها

 

 

 

ثبات مالی

 

مالی

 

 

 

قدرت مالی

 

 

 

هزینه های برون سپاری

 

 

 

مهارت مدیریت منابع انسانی بخش پیمانکار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...