همانطور که مشاهده شد گردشگران چینی در بخش هایی از هتل راضی و در بخش هایی ناراضی بوده اند. این نارضایتی از هتل های چهار ستاره و پنج ستاره شهر تهران عمدتا در بخش تسهیلات و امکانات هتل و همچنین قیمت پرداختی برای اتاق و خدمات غذا و نوشیدنی بوده است. با توجه به محدودیت منابع هتل ها پیشنهادات زیر در هتل هایی که تمایل به جذب گردشگران چینی دارند در الویت است.
مقاله - پروژه
الویت های اول:
شناسایی و بهبود سرگرمی های مورد علاقه گردشگران چینی در فضای داخل اتاق و فضای عمومی هتل و همچنین امکان استفاده از کانال های ماهواره ای چینی زبان.
بهبود دسترسی به اینترنت پر سرعت در اتاق ها و محوطه هتل.
ایجاد و توسعه سیستم های رزرواسیون و پرداخت آنلاین برای رزو اتاق در خارج از هتل و شبکه داخلی هتل جهت رزرو و پرداخت تسهیلات.
شناسایی سیاست های ترفیع فروش از جمله تخفیف های دوره ای، با توجه به حساسیت های گردشگران چینی نسبت به قیمت.
اضافه کردن غذا و نوشیدنی چینی در منوی غذاهای هتل ها با در نظر گیری قوانین جمهوری اسلامی ایران.
بهبود منوی رژیم های غذایی خاص گیاه خواران، افراد دیابتی و بدون گلوتن و … .
بهبود امکانات ویژه سالمندان و معلولین.
توسعه و امکان دسترسی به خدمات پزشکی.
در الویت های بعدی
توسعه و بهبود امکانات امکانات عمومی هتل از قبیل:
تجهیزات هتل
سالن های برگزاری جلسات
خودرو کرایه ای
پارکینگ
ثبت نام و تسویه حساب
آموزش زبان چینی به کارکنان هتل
شناسایی حساسیت های فرهنگی مردم چین

پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی

نظر به ﺍﯾن ﻛه پژوهش حاضر از جمله موضوعات جدید گردشگری می باشد محقق ﺍنجاﻡ پژوهش ﺩر موارد زﯾر را در تحقیقات بعدی پیشنهاد می نماﯾد.
۱- مطالعه مشابه این تحقیق در هتل های ۴ ستاره و ۵ ستاره شهر تهران با تمرکز بر گردشگران تجاری.
۲- مطالعه مشابه این تحقیق در دیگر انواع اقامتگاه.
۳- مطالعه و شناسایی سرگرمی های موجود در هتل ها و شناسایی سرگرمی های جدید و مورد علاقه گردشگران.
۴- مطالعه قیمت و کشش قیمتی تقاضای گردشگران چینی از خدمات مختلف هتل.
۵- شناسایی اثر ابزارهای ترفیعی و تخفیفات بر جلب گردشگران چینی.
۶- شناسایی عواملی خارجی(خارج از هتل) که بر ادراک قیمتی گردشگران از هتل تاثیرگزار است.
۷- مطالعه نقش فضای فیزیکی هتل(اندازه اتاق، چیده مان، طراحی و…) بر نگرش گردشگران چینی.
۸- مطالعه مشابه این تحقیق با بخش بندی مناطق مختلف چین بزرگ(سرزمین اصلی چین، ماکائو، هنگ کنگ و تایوان)
۹- شناسایی تفاوت فرهنگی که باعث ایجاد تعارض بین مهمانان چینی و کارکنان ایرانی می شود.

خلاصه فصل

بررسی بازار گردشگر چین موضوعی نسبتا جدیدی در مطالعات گردشگری است، در این میان صنعت هتل داری به عنوان بخشی موثر و تاثیر گذار بر تجربه گردشگری نیازمند توجه است و هتل ها برای جلب رضایت مهمانان خود، لازم است تا روحیات و رفتار مهمانان خود را بشناسند. اگرچه رفتار از فرد به فرد متفاوت است، اما دانش رفتار مصرف کننده کمک خواهد کرد تا بتوان با بخش بندی بازار بسیاری از رفتار های مشترک مورد تحلیل قرار گرفته و خدمات بهتری ارائه کرد. در این فصل براساس تحلیل های آماری به دست آمده در فصل چهار به بحث و تفسیر نتایج پرداخته شده است و نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر با نتایج تحقیقات پیشین مورد مقایسه قرار گرفته است. و در پایان با توجه به نتایج فوق، پیشنهادهایی بر اساس میزان اهمیت در دو حیطه کاربردی و پژوهش های آتی به هتلدران، دست اندرکاران و محققان هتلداری و گردشگری ارائه شده است.
منابع داخلی
استاندارد کیفیت خدمات گردشگری. (۱۳۸۶). تهران: دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری واستانداردسازی، معاونت گردشگری.
الویت های پژوهشی. (۱۳۹۲). اولویت­های پژوهشی پژوهشکده گردشگری برای انتخاب موضوع پایان نامه دانشجویان دکتری در حال تحصیل در داخل و خارج کشور. بازیابی در ۱۳۹۲، از پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: http://www.rct.ir/Default.aspx?tabid=2980&language=fa-IR
انواری رستمی، ع، ترابی گودرزی، م.، علی محمد لو، م. (۱۳۸۴). بررسی مقایسه ای کیفیت خدمات بانکی از دیدگاه مشتریان و کارکنان. فصلنامه مدرس علوم انسانی، ویژه نامه مدیریت, ۵۵٫
دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی. (۱۳۸۷). چین. تهران: وزارت امور خارجه، مرکز چاپ و انتشارات.
رحیم پور, ع. (۱۳۹۲). بازار گردشگری چین، آشنایی با مقاصد و علائق گردشگران چینی. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
رمضانی, م. (۱۳۷۸). عوامل موثر بر افزایش سطح وفاداری مشتریان ایرانی هتل های ۵ ستاره تهران. پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد.
رهنورد, ف. ا. (۱۳۸۲). توانمندسازی کارکنان به سوی مشتری مداری، فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، تهران. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شماره ۵۹.
روستا، احمد و همکاران. (۱۳۸۳). مدیریت بازاریابی. تهران: انتشارات سمت.چاپ هفتم.
زمانی فراهانی, ه. (۱۳۷۹). ایران صنعت ایرانگردی و جهانگردی. تهران: چاپ اول، انتشارات زهد.
فهرست هتل ها: تهران. (۲۰۱۴, ۵ ۷). بازیابی در ۲۰۱۴، از جامعه هتل داران ایران: http://hoteldaran.com/fa-ir/hotels
فیض, د. ,طاهری, ح., زارعی,ع. (۱۳۹۰). کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در صنعت هتلداری(مورد مطالعه: هتل های شهر مشهد). فصلنامۀ علمی پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی، سال سوم (پاییز و زمستان ۱۳۹۰ )، شماره ۶, ۱۲۳-۱۴۹٫
کاووسی, ع., سقایی, م. (۱۳۸۸). روش های اندازه گیری رضایت مشتری. تهران: نشر آمه.
کریمی, م. (۱۳۸۲). اهمیت بخش اقتصادی بخش خدمات. مجله تعاون، شماره ۱۲۹, ۱۴-۱۶٫
گردشگری, م. (۱۳۹۳). درجه‌بندی مهمانخانه‌های کشور. تهران.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...