۵

 

ویژگی ادراکی

 

از سؤال ۱۵ تا ۱۸

 

 

 

۶

 

موقعیت یابی فیزیکی

 

از سؤال ۱۹ تا ۲۳

 

 

 

۷

 

موقعیت یابی ادراکی

 

از سؤال ۲۴ تا ۲۸

 

 

 

۸

 

معیارهای ذهنی

 

از سؤال ۲۹ تا ۳۶

 

 

 

۹

 

مزیت هزینه ای

 

از سؤال ۳۷ تا ۴۵

 

 

 

۱۰

 

مزیت منفعتی(تمایز)

 

از سؤال ۴۶ تا ۵۹

 

 

 

۱۱

 

موقعیت یابی استراتژیک

 

از سؤال ۶۰ تا ۶۳

 

 

 

۱۲

 

استراتژی تمرکز

 

از سؤال ۶۴ تا ۷۰

 

 

 

 

۹-۳) ابزار تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها

در این تحقیق با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS، از روش تحلیل رگرسیون برای آزمون فرضیه ها استفاده می گردد. همچنین از آزمون پارامتری t برای بررسی وضعیت میانگین متغیرهای تحقیق استفاده خواهد شد. آزمون رگرسیون، آزمون پیرسون، و آزمون t در ادامه توضیح داده شده اند.
پایان نامه - مقاله - پروژه

۱-۹-۳) تحلیل همبستگی (آزمون پیرسون)

در بسیاری از موارد کاربردی، به ویژه در علوم اجتماعی آنچه مورد نظر محقق است، فقط اندازه‏گیری همبستگی بین دو متغیر است. تکنیک همبستگی در رابطه با تعیین میزان وابستگی است (نادری & وسف نراقی, ۱۳۷۶, ص. ۵۰). همبستگی معیاری است که برای تعیین میزان ارتباط دو متغیر مورد استفاده قرار می­گیرد. همبستگی پارامتری شامل ضریب همبستگی پیرسون می­باشد که آن را با علامت r و یا ρ نشان می­ دهند. ضریب همبستگی پیرسون برای محاسبه درجه و میزان ارتباط خطی بین دو متغیر در سطح فاصله­ای و نسبی به کار می­رود. فرمول ضریب همبستگی پیرسون در رابطه (۳-۳) نشان داده شده است.
رابطه(۳-۳):
بدلیل اینکه در فرضیه های اهم ۱ و ۲ رابطه معنادار دو عامل بایستی بررسی شود، برای بررسی این فرضیه ها از آزمون پیرسون استفاده شده است.

۲-۹-۳) رگرسیون

در رگرسیون به دنبال بر آورد رابطه­ای ریاضی و تحلیل آن هستیم، به طوری که بتوان به کمک آن کمیت یک متغیر مجهول را با بهره گرفتن از متغیر یا متغیرهای معلوم تعیین کرد. گاهی دو یا چند متغیر تاثیر عمده­ای روی متغیر وابسته­ای دارند.
در این وضعیت از رگرسیون چندگانه جهت پیش بینی متغیر وابسته استفاده می­ شود. در رگرسیون چندگانه نیز فرض خطی بودن رابطه بین متغیرها برقرار می­باشد و بر همین اساس معادله رگرسیون چندگانه با سه متغیر وابسته به شکل زیر تعریف می­ شود که برای آزمون فرضیه های فرعی ۱ تا ۶ بکار گرفته شده اند چراکه در این فرضیه ها اثرگذاری یک عامل بر عامل دیگر بایستی مورد بررسی قرار گیرد.
رابطه(۴-۳):
y= a + b ۱x1+ b ۲x2 + b ۳x3

۳-۹-۳) آزمون :t

چون در فرضیه های اهم سوم تا هشتم ارتباط یکسان بین دو عامل بایستی مورد بررسی قرار گیرد، از آزمون معناداری دو ضریب همبستگی همبسته استفاده شده است. مقدار آماره t بر اساس فرمول زیر محاسبه می­ شود:
رابطه(۵-۳):

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...