جدول( ۴-۳۶) بررسی اثر سابقه خدمت پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق

 

  مدیریت و هدایت عملکردی شفاف سازی و نظام حمایتی شرایط حاکم بر جامعه زمان و مکان برگزاری نمایشگاه موفقیت نمایشگاههای بین المللی
Chi-Square ۱۳٫۵۹۵ ۵٫۳۳۴ ۱۵٫۳۶۳ ۱۶٫۴۷۳ ۱۶٫۹۴۴
Df ۲ ۲ ۲ ۲ ۲
Asymp. Sig. (2-tailed) .۰۰۱ .۰۶۹ .۰۰۰ .۰۰۰ .۰۰۰

جدول( ۴-۳۷)درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق
با توجه به نتایج جداول ۴-۳۶ و ۴-۳۷ و بر اساس مقدار آماره آزمون در سطح معنا داری ۵ درصد چنین نتیجه گرفته می­ شود که سابقه کار و تجربه­ پاسخ دهندگان بر روی پاسخ آنها و در نتیجه متغیرهای مستقل به جز شفاف سازی و نظام حمایتی تأثیرگذار بوده است ( p<0.05). به عبارت دیگر افراد با سابقه­ بالاتر، تأثیر عوامل مورد بررسی در موفقیت نمایشگاه­های بین المللی در توسعه صادرات را بیشتر از دیگر گروه­ ها درک کرده اند.
۴-۵ نتایج آزمون فرضیه ها
با توجه به نتایج به دست آمده می­توان اینگونه بیان کرد که مدیریت و هدایت عملکردی و تبلیغات حرفه­ای و تخصصی ، شفاف سازی برای مشارکت کنندگان و نظام حمایتی و رعایت اصول بازرگانی، شرایط حاکم بر جامعه و همکاری عوامل درگیر در نمایشگاه و توجه به زمان و فضای برگزاری نمایشگاه در موفقیت نمایشگاه­های بین المللی در توسعه صادرات تأثیر گذارند و از این میان شفاف سازی و نظام حمایتی بیشترین تأثیر را دارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل پنجم
نتیجه ­گیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
معمولاً تدوین گذارش تحقیق، آخرین مرحله فرایند پژوهش به­شمار نمی­رود. زیرا اغلب پژوهش­های علوم رفتاری به منظور هدف­های بنیادی و کاربردی در زمینه ­های مختلف انجام می­ شود. بنابراین اشاعه یافته­های پژوهش باید چنان باشد که استفاده کننده­گان بلقوه از این یافته­ ها نسبت به اطلاعات به دست آمده آگاهی یابند و از آن در زمینه ­های مختلف استفاده کنند. از این رو اطلاع­رسانی در پژوهش­های علوم رفتاری از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.
اطلاع­رسانی را حوزه ­های تعریف کرده اند که به مناسب­سازی اشاعه اطلاعات می ­پردازد. با توجه به این تعریف، اطلاع­رسانی در تحقیقات فرآیندی است که به وسیله آن از یک طرف نهاده­های اجرایی بتوانند از نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه ­های مختلف علوم رفتاری مطلع شده و از آنها استفاده کنند. از طرف دیگر پژوهش­گران بتوانند به موقعیت­های نامعین حوزه ­های علوم رفتاری پی­برده تا درباره آنها به تحقیق بپردازد. از آنجا که دسترسی به اطلاعات مربوط به پژوهش­های انجام شده قبلی برای انجام هر طرح پژوهشی ضرورت دارد، اشاعه نتایج هر طرح پژوهشی انجام شده نیز از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.
برای پژوهش­های کاربردی در علوم رفتاری می­توان حلقه­های منظور داشت که هر یک از اجزای آن یکی از مراحل فرایند پژوهش است. این حلقه در شکل(۵-۱) نمایش داده شده است (سرمد و همکاران، ۱۳۸۸، ۳۱۴).
­شکل (۵-۱) حلقه پژوهش های علوم رفتاری(سرمد و همکاران، ۱۳۸۸، ۳۱۴)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...