۰٫۳۲۹

 

 

 

۵٫۸۷۸

 

۰٫۰۰۰

 

 

 

پیچیدگی

 

۰٫۴۸۳

 

۰٫۱۰۳

 

۰٫۴۰۶

 

۴٫۶۸۲

 

۰٫۰۰۰

 

 

 

جدول ۴-۱۲ نشان می‌دهد که مقدار معنی داری تک تک ضرایب مدل رگرسیونی بدست آمده کمتر از سطح خطای۵ درصد است. از طرفی علامت ضریب پیچیدگی در جدول ۴-۱۲ مثبت است که نشان می‌دهد که تاثیر پیچیدگی روی رضایت شغلی کارکنان مثبت است. بنابراین مدل رگرسیونی برازش پیچیدگی (  ) روی رضایت شغلی کارکنان (  ) عبارت است از:
دانلود پایان نامه

نمودار ۴-۵ - وضعیت قرارگیری و پراکنش داده ­های متغیر پیچیدگی را نسبت به متغیر وابسته (رضایت شغلی) نشان می‌دهد.
پیچیدگی
نمودار ۴-۵- وضعیت قرارگیری و پراکنش داده‌های متغیر پیچیدگی نسبت به متغیر وابسته (رضایت شغلی)
۴-۲-۳-۱-۲- فرضیه فرعی دوم
رسمیت بر رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ‌ایلام تاثیر معنا‌داری دارد.
برای تحلیل فرضیه دوم ابتدا از ضریب همبستگی پیرسن برای بررسی وجود همبستگی و رابطه متغیرها استفاده می‌شود که نتیجه بررسی در جدول ۴-۱۳ ارائه شده است.
جدول ۴-۱۳- نتایج تحلیل همبستگی بین مؤلفه رسمیت با رضایت شغلی

 

 

متغیر وابسته
متغیر مستقل

 

رضایت شغلی

 

 

 

رسمیت

 

شدت

 

۰٫۵۹۶

 

 

 

معنی داری

 

۰٫۰۰۰

 

 

 

تعداد

 

۱۱۳

 

 

 

جدول ۴-۱۳ نشان می‌دهد که بین رسمیت و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌ایلام همبستگی معنی داری وجود دارد. چرا که سطح معنی داری بدست آمده (sig=.000) کمتر از آلفای تحقیق (۰۲۵٫=α) با توجه به دودامنه بودن آزمون می‌باشد، پس نتیجه کلی‌این است که در سطح ۹۵ درصد یک رابطه معنی­داری و مستقیم و مثبت بین رسمیت و رضایت شغلی وجود دارد. نوع همبستگی بین دو متغیر مذکور خطی بوده یعنی هر دو توامان افزایش یا کاهش می‌یابند. به‌این مفهوم که تغییرات در رسمیت باعث‌ایجاد نوسان در متغیر وابسته (رضایت شغلی) خواهد بود یعنی هر چه میزان رسمیت بیشتر باشد به همان اندازه میزان رضایت شغلی به طرف مثبت سیر می‌کند.
در حوزه بررسی فرضیه فرعی دوم پژوهش ابتدا شاخص‌های مربوط به مؤلفه رسمیت که شامل ۵ سؤال بودند ترکیب شده و در برابر شاخص­ متغیر وابسته (رضایت شغلی) مورد تحلیل رگرسیون خطی ساده قرار گرفت. شایان ذکر است که شاخص متغیر وابسته (۱۸ شاخص) با یکدیگر ترکیب شده در یک مؤلفه جدید به نام رضایت شغلی قرار گرفتند. نتایج حاصله به شرح جدول ۴-۱۴ می‌باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...