خطا

 

۱۶

 

۳۳/۳

 

۲۱/۰

 

 

 

 

 

 

 

کل

 

۲۳

 

۹۶/۱۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

×: معنی­داری اختلاف در سطح ۰۵/۰، (۰۵/۰>P)، ns: فاقد اختلاف معنی­دار (۰۵/۰<p).
تیمارهای آزمایشی
تیمارهای آزمایشی
شکل ۴-۷: هماوری C. quadrangula پرورش­یافته تحت رژیم­های نوری و جیره­ های جلبکی متفاوت به­ صورت انفرادی. داده ­ها میانگین± خطای استاندارد از میانگین برای سه تکرار می­باشد. میانگین­های دارای حداقل یک حرف مشابه فاقد اختلاف معنی­دار در سطح ۵ درصد هستند.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۱-۵- تاثیر رژیم­های نوری و نوع جیره­ های جلبکی بر تراکم، رشد ویژه و زمان دوبرابرشدن جمعیت در کشت انبوه
نتایج حاصل از تاثیر دوره­ های نوری ۶ ساعت تاریکی: ۶ ساعت روشنایی و ۱۲ ساعت تاریکی: ۱۲ ساعت روشنایی و دو جیره جلبکی بر تراکم ورشد جمعیت و زمان دوبرابرشدن جمعیت C. quadrangula در کشت انبوه در شکل ۴-۸ نشان­داده­ شده­است. . براساس نتایج بدست آمده از آنالیز واریانس دوطرفه، تاثیر جیره­ های جلبکی بر این آزمایش معنی­دار بودنتایج حاصل از آنالیز واریانس دوطرفه اثر رژیم­های نوری و جیره­ های جلبکی بر تراکم جمعیت، میزان رشد ویژه و زمان دوبرابر­شدن جمعیت در جدول ۴-۵ ارائه­گردیده­است. میانگین تراکم، میزان رشد ویژه و زمان دوبرابر شدن جمعیت در تیمار نوری ۶ ساعت تاریکی: ۶ ساعت روشنایی و ۱۲ ساعت تاریکی: ۱۲ ساعت روشنایی تغذیه­شده با جلبکS. quadricauda به­ترتیب برابر با ۷۲/۷۹±۶۶/۲۴۶۶ فرد در لیتر، ۰۰/۰±۰۹/۰ در روز و ۰۸/۰±۴۳/۷ روز و ۵۳/۷۴±۲۳۵۰ فرد در لیتر، ۰۰/۰±۰۹/۰ در روز و ۰۹/۰±۵۷/۷ روز و میانگین تراکم، میزان رشد ویژه و زمان دوبرابر شدن جمعیت در تیمار نوری ۶ ساعت تاریکی: ۶ ساعت روشنایی و ۱۲ ساعت تاریکی: ۱۲ ساعت روشنایی تغذیه­شده با جلبک C. vulgaris به­ترتیب برابر با ۶۶/۴۶±۳۳/۱۴۸۳ فرد در لیتر، ۰۰۱/۰±۰۷/۰ در روز و ۱۲/۰±۰۹/۹ روز و ۱۹/۴۶±۶۷/۱۶۶۶ فرد در لیتر، ۰۰/۰±۰۸/۰ در روز و ۱/۰±۶۵/۸ روز بود.
۴-۱-۶- تولید تخم­نهان­زی در کشت آزمایشگاهی و انبوه تحت تاثیر تیمارهای مختلف آزمایش
بر اساس نتایج به­دست­آمده هیچ­یک از تیمارها در کشت آزمایشگاهی تولید تخم نهان­زی را نشان­نداد. این در حالی است که در کشت انبوه بالاترین میزان تخم نهان­زی مربوط به تیمار نوری ۶ ساعت تاریکی: ۶ ساعت روشنایی تحت جیره جلبکی S. quadricauda برابر با ۴۳/۱۹±۶۶/۲۶۶ و کمترین تولید افی­پیوم مربوط به تیمار نوری ۶ ساعت تاریکی: ۶ ساعت روشنایی تحت جیره جلبکی C. vulgaris که هیچ تولیدی نداشت بدست آمد. تولید تخم نهان­زی تحت رژیم­های نوری و جیره­ های جلبکی در شکل ۴-۹ ارائه شده­است. در سایر تیمارهای کشت انبوه تولید افی­پیوم در رژیم­ نوری ۱۲ ساعت تاریکی: ۱۲ ساعت روشنایی تغذیه­شده با جلبک­های S. quadricauda و C. vulgarisبه­ترتیب ۵۴/۱۰±۳۳/۸۳ و ۱۶/۸±۳۳/۳۳ بود. نتایج حاصل از آنالیز واریانس دوطرفه تاثیر رژیم­های نوری و جیره­ های جلبکی بر تولید افی­پیوم در C. quadrangula در جدول ۴-۵ ارائه­گردیده­است. این نتایج نشان­داد که تیمارهای نوری و جیره­ های جلبکی تاثیر معنی­داری بر تولید تخم نهان­زی دارند.
جدول۴-۵: نتایج آنالیز واریانس (Two-Way ANOVA) از اثر تیمارهای مختلف آزمایش بر تراکم جمعیت، میزان رشد ویژه، زمان دوبرابر شدن جمعیت و میزان تخم نهان­زی در کشت انبوه C. quadrangula.

 

 

فاکتورها

 

تراکم

 

 

 

منابع تنوع

 

درجه آزادی

 

مجموع مربعات

 

میانگین مربعات

 

میزان F

 

سطح معنی­داری

 

 

 

تیمار

 

۳

 

۱۰۶×۳۰۸/۴

 

۱۱/۱۴۳۶۱۱۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...