با توجه به ملاک کیسر (Kaiser Criteria)، ۱۵ عامل دارای مقادیر ویژه بزرگتر از یک استخراج شدند. پس از چرخش عاملی به روش وریماکس، عوامل بازدارنده این سیستم‌ها در ۱۵ عامل دسته بندی شدند.
به منظور دسته بندی عاملها، از معیار مقدار ویژه استفاده گردیده است و عاملهایی مدنظر بوده است که مقدار ویژه آنها از یک بزرگ تر بوده است. عاملهای استخراج شده همراه با مقدار ویژه، درصد واریانس و درصد واریانس تجمعی آنها به صورت تفکیک شده در هر بخش (عوامل مؤثر بر توسعه صنعت گردشگری) استخراج گردیدند و در جداول جداگانه به شرح زیر آورده شده‌اند.
۴-۱۲-۱٫ تحلیل عاملی اکتشافی برای شاخص­ های افزایش مشارکت بخش خصوصی
پایان نامه - مقاله - پروژه
نتایج تحلیل عاملی برای شاخص‌های مولفه افزایش مشارکت بخش خصوصی پیش روی نشان داد که از میان شیش عامل مطرح شده در این بخش ۳ عامل با تبیین ۷۹/۴۹ ضریب تغییرات بیشترین تاثیر را بر این مولفه داشته‌اند. این عوامل به شرح جدول (۴-۱۶) می‌باشند.
جدول ۴-۱۶: عوامل استخراج شده مربوط به مولفه افزایش مشارکت بخش خصوصی

 

عاملها مقدار ویژه درصد واریانس مقدار ویژه درصد واریانس تجمعی
۱ ۳۳۶/۳ ۵۵۷/۱۷ ۵۵۷/۱۷
۲ ۲۰۴/۳ ۸۶۴/۱۶ ۴۲۱/۳۴
۳ ۰۵۳/۳ ۰۶۹/۱۶ ۴۹/۵۰

منبع: یافته‌های پژوهش
بر اساس یافته‌های حاصل از جدول (۴-۱۶) عامل اول با مقدار ویژه ۳۳۶/۳ به تنهایی تبیین کننده بیش از ۵۵۷/۱۷% واریانس کل می‌باشد. که برای عوامل سه گانه بدست آمده مقدار بسیار بالای است. همچنین این جدول نشان می‌دهد که این هفت عامل ۴۹/۵۰ درصد کل واریانس تغییرات را تبیین می‌نماییند. در مراحا بعدی به توضیحات بیشتر در مورد هریک از این عوامل و ضریب تبیین هریک به تفصیل خواهیم پرداخت، تا پی ببریم که کدام عامل یا عوامل بیشترین و کمترین تاثیر را در مولفه افزایش مشارکت بخش خصوصی در جامعه آماری مورد تحلیل ما داشته‌اند.
اما وضعیت قرارگیری متغیرها (شیش مولفه اصلی) در عوامل با فرض واقع شدن متغیرهای با بارعاملی بزرگتر از ۷/۰می باشد، در این مرحله به منظور بهبود روابط بین متغیرها و عامل‌های اولیه و اعمال تبدیلات خاص بر روی عامل­ها، عمل دوران انجام می‌شود. بعد از چرخش عاملها به روش وریماکس و نامگذاری عاملها به شرح جدول (۴-۱۷) می‌باشد.
جدول ۴-۱۷: متغیرهای مربوط به هر یک از عامل‌ها و میزان ضرایب بدست آمده از ماتریس دوران یافته

 

عامل متغیرهای مربوطه بار عاملی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...