شکل ۴-۲۰ تحلیل عاملی متغیر تداعی برند در حالت ضرایب معناداری
۴-۱۰ مدل اندازه گیری متغیر ارزش ویژه برند
همانطور که در خروجی ها (۴-۲۱ ) مشخص می باشد بار عاملی تمامی سوالات بالاتر از ۵/۰ می باشد . با این وجود نسبت کای دو به df بالا بوده در نتیجه باید اصلاحاتی را اعمال نماییم. پس از اصلاحات مدل از برازش مناسبی برخوردار بوده (شکل ۴-۲۲) و از معناداری بسیار بالایی برخوردار می باشند (شکل ۴-۲۳). در نتیجه تحلیل عاملی تأییدی برای متغیر ارزش ویژه برند نیز تأیید شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه

شکل ۴-۲۱ تحلیل عاملی متغیر ارزش ویژه برند در حالت ضرایب تخمین استاندارد قبل از اصلاح

شکل ۴-۲۲ تحلیل عاملی متغیر ارزش ویژه برند در حالت ضرایب تخمین استاندارد بعد از اصلاح

شکل ۴-۲۳ تحلیل عاملی متغیر ارزش ویژه برند در حالت ضرایب معناداری
۴-۱۱ آزمون میانگین یک جامعه برای بررسی وضعیت متغیرهای پژوهش
برای بررسی وضعیت متغیرهای اصلی تحقیق که عبارتند از : تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی، وفاداری به برند، آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، تداعی برند و ارزش ویژه برند از آزمون فرض آماری میانگین یک جامعه یا آزمون T تک نمونه ­ای استفاده گردیده است. این آزمون تفاوت میان میانگین متغیر مورد آزمون را در نمونه تحقیق با یک مقدار مفروض، مورد آزمون قرار می دهد. آزمون فرض در آزمون T تک نمونه ای به شرح زیر می باشد :
آزمون فرض:
فرض صفرH0: = 0/3
فرض یکH1: ≠ ۰/۳
با توجه به اینکه طیف سوالات ۵ گزینه ای لیکرت بوده، برای مقدار آزمون ( میانگین )، عدد ۳ در نظر گرفته شد. با توجه به توضیحات فوق، برای هر کدام از متغیر ها آزمون T تک نمونه ای را انجام می دهیم.
وضعیت متغیر تبلیغات
نتایج آزمون T تک نمونه ای برای متغیر تبلیغات در جدول ۴-۱۵ و ۴- ۱۶ آمده است. آماره این آزمون (t) برابر ۳۸۰/۲- و ضریب معناداری آن برابر ۰۱۸/۰ می باشد که کوچکتر از ۰۵/۰ می باشد. در نتیجه می توان فرض برابری میانگین با ۳ را رد کرد . از طرفی دو عدد نشان داده شده در ستون مربوط به فاصله اطمینان ۹۵% تفاوت میانگین، شامل عدد صفر نمی‏باشد. در نتیجه میانگین تبلیغات برابر ۳ نمی باشد. با توجه به جدول میانگین تبلیغات برای جامعه آماری تحقیق برابر ۹/۲ ، و کمتر از میانگین می باشد . همچنین از آن جا که مقدار آماره t برابر ۳۸۰/۲- و از ۹۶/۱- کوچکتر می باشد و در ناحیه بحرانی آزمون قرار دارد اختلاف میانگین تبلیغات با عدد ۳ معنادار می باشد. در نتیجه تبلیغات کمتر از میانگین و در فاصله کمی از آن قرار دارد.

 

جدول ۴-۱۵ آماره های تک نمونه ای متغیرتبلیغات
  تعداد میانگین انحراف استاندارد میانگین خطای استاندارد
تبلیغات ۴۰۰ ۹/۲ ۸۶۱/۰ ۰۴۳/۰

 

 

جدول ۴-۱۶ آزمون T تک نمونه ای برای متغیر تبلیغات
  مقدار آزمون = ۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...