Cold

 

Comfortable

 

Warm

 

Warm

 

Warm

 

Comfortable

 

Cold

 

Cold

 

Cold

 

Cold

 

C

 

 

 

۴-۶-نتایج
دوره اول:در دوره اول شرایط اقلیم آسایش ساعات روزانه بدین گونه بوده که، ۳ ماه آذر، دی، بهمن در ۳ مقیاس الف،ب،ج، سرد می باشند. و خرداد، تیر، مرداد، شهریور، نیز در ۳ مقیاس مذکور گرم بوده اند. اما فروردین با مقیاس ب، اسفند و آبان با مقیاس ج، و اردیبهشت و مهر در ۲ مقیاس الف و ب در محدوده آسایش روزانه قرار دارند. اما در ساعات شبانه، بغیر از خرداد، تیر و مرداد، بقیه ماه ها در محدوده سرد قرار داشته و اردیبهشت ماه درمقیاس ج در محدوده آسایش قرار گرفته است. اما بطور کلی، با توجه به جدول۴-۷ مهر،آبان، اسفندوفروردین از ساعات روزانه و خرداد، تیر، مرداد از ساعات شبانه در محدوده شرایط آسایش واقع گردیده و اردیبهشت ماه در هر دو مقیاس شبانه و روزانه در محدوده آسایش قرار گرفته است.
دوره دوم: در این دوره شرایط اقلیمی، شبیه دوره اول می باشد، اما در ساعات شبانه تغییراتی مشاهده می شود. بگو نه ای که شبهای خرداد در ۳ مقیاس مذکور در محدوده سرد واقع گردیده اند و شبهای تیر ماه هر چند که هنوز در محدوده راحت می باشد، اما مقیاس ب از شرایط راحت به شرایط سرد، تغییر ماهیت داده است، بگونه ای که، شبهای این ماه در صورت وزش بادی با سرعت یک متر در ثانیه، انتظار می رود، از حالت آسایش خارج و به شرایط سرد تغییر هویت دهد(۴-۷ ).
دوره سوم: در این دوره، شرایط دوره دوم حاکم بوده، اما، برای اولین بار، تغییراتی در شرایط آسایش ساعات روزانه مشاهده می گردد. این تغییر بگونه ای می باشد، که در ساعات شبانه، بعلت گرمتر شدن هوا، خرداد ماه در مقیاس ج به محدوده آسایش وارد گردیده، اما این نکته نباید فراموش گردد که با وجود سرعت بادی در حدود ۱ متر بر ثانیه، وضعیت سرد در این ماه حکمفرما می شود(۴-۷ ).
پایان نامه - مقاله - پروژه
دوره چهارم: در دوره چهارم، شرایط مجددا دوباره تغییر کرده است. این تغییرات در ساعات روزانه، نشان دهنده این وضعیت بوده است که، اردیبهشت ماه در مقیاس ب از حالت راحت به گرم و مهرماه از مقیاس الف از حالت راحت به محدوده سرد جابجا گردیده است. اما در ساعات شبانه، ۲ ماه تیر و مرداد با تغییراتی مشابه همراه می باشند. این تغییرات بگونه ای بوده که مقیاس راحتی از ج به ب منتقل گردید، و مقیاس ج از حالت آسایش به شرایط عدم آسایش و گرم جاگزین شده است( ۴-۷ ).
دوره پنجم: در این دوره، شرایط بسیار نزدیک به دوره چهارم می باشد، بگونه ای که هیچ تغییر در ساعات آسایش روزانه مابین دوره پنجم و چهارم مشاهده نمی شود. حال آنکه در ساعات شبانه نکته جالب توجه، وارد شدن شهریور ماه به محدوده آسایش است( ۴-۷ ).
پیش بینی: در سال ۲۰۱۶، با بهره گرفتن از روش های آماری مذکور پیش بینی، که در ساعات آسایش روزانه تنها تغییر موجود در مورد مهر ماه اتفاق می افتد. اما این تغییرات نشان دهنده این نکته است، که مهر ماه در مقیاس الف از حالت سرد به آسایش وارد می شود و این بعلت وجود گرمایش جهانی می باشد. اما بطور کلی، در ساعات روزانه، مهر، آبان، اسفند و فروردین و در ساعات شبانه، خرداد، تیر، مرداد و شهریور در محدوده آسایش واقع گردیده اند( ۴-۷ ).
جدول۴-۷- محدوده آسایش ۶ دوره مطالعاتی با بهره گرفتن از معیار آسایش اوانز

 

 

DEC

 

NOV

 

OCT

 

SEP

 

AGU

 

JULY

 

JUNE

 

MAY

 

APR

 

MAR

 

FEB

 

JAN

 

ماه ها
دوره ها

 

 

 

Cold

 

Comfortable

 

Comfortable

 

Warm

 

Warm

 

Warm

 

Warm

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...