اهمیت به ارزش ها و اهداف کارکنان

 

پرسشهای انتخاب شده از پرسشنامه ۳۶ گویه ای آیزنبرگر و همکاران(۱۹۸۶) که شماره این پرسشها بدین قرار می باشد.
(۲۷،۳،۷،۹،۱۷،۲۱،۲۳)

 

 

 

یاری رساندن به کارکنان در موارد لزوم

 

 

 

پایایی کلی ابزار اندازه گیری:
از آنجا که ابزار اندازه گیری از پرسشنامه های استانداراد استفاده شده بود و هرکدام روایی مورد تایید خود را داشتند، اما باز هم محقق پایایی کلی پرسشنامه را با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ محاسبه نمود که به شرح ذیل می باشد.

 

 

پایایی ابزار تحقیق

 

 

 

آلفای کرونباخ

 

آلفای کرونباخ اصلاح شده

 

تعداد مولفه های مورد ارزیابی

 

 

 

۸/۷۶

 

۲/۷۶

 

۱۱

 

 

 

 

جامعه آماری:

جامعه آماری به کل گروه افراد ، وقایع یا چیزهایی اشاره دارد که محقق میخواهد به تحقیق درباره آن بپردازد. (سکارن،۱۳۸۸: ۲۹۵) کارکنان یکی از شرکت های تابعه برق منطقه ای فارس به عنوان جامعه مورد بررسی این پژوهش انتخاب گردید.

روش و طرح نمونه برداری:

مسئله ضمنی که همه محققان با آن دست به گریبان هستند نمونه برداری ، روش نمونه برداری و مسائل مرتبط با آن است به طوری که روایی و پایایی پژوهششان مورد لطمه قرار نگیرد. این چالش در مورد محققان منابع انسانی بروز و نمود بیشتری دارد به خصوص زمانی که صحبت از عملکرد در بین باشد(سیدو، ۲۰۱۱: ۱۸ به نقل از لیپاک و همکاران، ۲۰۱۱).
مسئله ای که در نمونه برداری مطرح می شود گروه های مرجع و یا همان گروه های مطمع نظر برای مراجعه جهت سنجش شیوه های منابع انسانی است این مسئله به چند دلیل مهم است. نخست آنکه همزمان در سازمان ممکن است چندین شیوه مختلف مدیریت برای گروه های مختلف منابع انسانی به کار گرفته شود.دوم آنکه به صراحت مشخص است که گروه های مختلف منابع انسانی و افراد سازمانی به یک اندازه در موفقیت سازمانی و عملکرد سازمانی مثمر ثمر نیستند یعنی آنکه کارکنان مختلف به راه های مختلف در سازمان نقش دارند.(سیدو،۲۰۱۱: ۱۸)
پایان نامه
به همین خاطر در این پژوهش جهت نمونه برداری از روش تصادفی طبقه‌ای استفاده گردید .نمونه برداری تصادفی طبقه‌ای مستلزم طبقه بندی و سپس انتخاب تصادفی آزمودنی‌ها از هر طبقه است در این نوع نمونه گیری، جامعه آماری ابتدا به گروه های ناسازگاری که در بافت پژوهش مرتبط، متناسب و معنادار هستند تقسیم می‌شود. در این تحقیق جامعه آماری به سه طبقه مدیران ،کارشناسان وکارمندان تقسیم شده و نمونه گیری به تناسب میان آنها به عمل آمد.

حجم نمونه و روش محاسبه:

حجم نمونه مورد مطالعه یکی از مسائلی است که محقق با آن مواجه است. در این پژوهش برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است.

که در آن:
«n» نشان دهنده تعداد نمونه مورد نظر
«N» معرف حجم جامعه آماری
«t» برابر با ۹۶/۱ در سطح اطمینان ۹۵ درصد
«p» نسبت دارندگان صفت مورد مطالعه= ۵/۰
«q» نسبت اعضایی از جامعه آماری که صفت مورد مطالعه را ندارند= ۵/۰
و «d» نشانگر فاصله اطمینان یا حداکثر خطای مجاز (خطای پذیرفته شده) = ۰۵/۰
ودر مرحله بعد جهت اطمینان از محاسبه صحیح حجم نمونه از جدول کرجسی[۲۰۲] و مورگان [۲۰۳](۱۹۷۰)استفاده گردید و با نتیجه بدست آمده از فرمول کوکران مقایسه شد که نتایج تقریبا یکسان بدست آمد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...