پیچیدگی هماهنگی به ماهیت روابط متقابل میان عناصر مختلف فرایندهای کاری کارکنان SCM اشاره می‌کند. شکل و قدرت روابط میان فعالیت‌ها، اطلاعات و نیازمندی‌های منابع و همچنین ترتیب‌بندی این عناصر، همه جنبه‌هایی از پیچیدگی هماهنگی می‌باشند.
۱-۱۰-۱-۷-۳-پیچیدگی پویا:
پیچیدگی پویا، پیش‌بینی‌ناپذیری و ابهام مرتبط با اجزاء مختلف فرایندهای کاری کارکنان را ثبت می‌کند. فرایندهای کاری کارکنان SCM در صورتی از لحاظ دینامیکی پیچیده است که رابطه میان عناصرمختلف این فرایندها غیرثابت باشد و کارکنان پیش‌بینی عناصری که برای اجرای موثر این فرایندها نیاز دارند را دشوار می‌یابند. (هیلول، ۲۰۱۳)
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۱-۱۰-۱-۸-درک ثبات فرایند زنجیره تأمین:
ثبات فرایند ادراک شده به عنوان میزان باور کارمند از این امر تعریف می‌شود که عناصر فرایندهای کاری خود را نمی‌توان به سادگی در طول دوره اجرای فرایندهای کاری، تغییر داد.(هیلول، ۲۰۱۳)
۱-۱۰-۱-۹-درک تغییرات ریشه ای:
درک تغییرات ریشه ای ، به عنوان حدی که کارمند احساس می کند که فرایندهای کاری جدید پس از اجرای یک سیستم SCM متفاوت از فرآیندهای کار قدیمی خود می باشد تعریف شده است.(ونکاتش و بالا ۲۰۱۳) تغییرات رادیکالیسم به درجه ای از تازگی، فقدان تجربه، و یا خروج از دانش و شیوه های موجود اشاره دارد(آیمن اسمیت و گرین ۲۰۰۲)
۱-۱۰-۲-تعاریف عملیاتی
۱-۱۰-۲-۱-عملکرد شغلی:
انجام دادن وظایفی که برای شغل مورد نظر اختصاص یافته است.
تأمین نیازهای عملکرد رسمی کار
به عهده گرفتن مسئولیتهای مورد نیاز کار
انجام دادن وظایف ضروری کار به طور موفقیت آمیز.
۱-۱۰-۲-۲-رضایت شغلی:
احساس دستیابی به تجربیات مثبت با داشتن شغل مورد نظر
احساس داشتن ارزش در جامعه با داشتن شغل مورد نظر
احساس داشتن پایان موفقیت آمیز در زندگی
ملاحظه بودن همه چیز در شغل، راضی بودن از شغل.
با داشتن شغل مورد نظر فرد احساس کند که می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.
با داشتن شغل مورد نظر فرد احساس می کند که می تواند به دیگران کمک کند.
۱-۱۰-۲-۳-اضطراب شغلی:
کار کردن تحت شرایطی با فشار و اضطراب زیاد.
احساس داشتن بیقراری و ناآرامی نسبت به شغل.
ترس از ایجاد تغییر و نوآوری در شغل
وجود اثرات منفی و روحی و فیزیکی هنگام استفاده از کامپیوتر در شغل
فرد احساس کند که شغلش منبع ایجاد ناامیدی و دلسردی برایش است.
۱-۱۰-۲-۴-امنیت شغلی:
اطمینان داشتن از اینکه فرد تا زمانی که بخواهد می تواند برای شرکت کار کند.
اظهار نظر در مورد مسائل کاری در حضور مافوق بدون ترس.
برنامه ریزی کردن برای سال های آینده با داشتن شغل مورد نظر.
۱-۱۰-۲-۵-عملکرد فرایند:
انجام دادن وظایف فرایند کار با حداقل هزینه
انجام دادن وظایف فرایند کار با کمترین زمان
انجام دادن وظایف فرایند کار با کمترین خطا
انجام دادن وظایف فرایند کار به طور شایسته و با کفایت
تأمین نیازهای وظایف فرایند کار که برای فرد تعیین شده است.
۱-۱۰-۲-۶-کیفیت ارتباط:
رضایت از همکاری با کارکنان شرکت در مورد هماهنگی فعالیت های فرایند کار.
رضایت از شرکت در ارتباط با مدیریت فعالیت های فرایند کار.
داشتن تعهد نسبت به همکاری با کارکنان شرکت.
داشتن اعتماد نسبت به همکاران.
۱-۱۰-۲-۷-درک پیچیدگی فرایند زنجیره تأمین:
پیچیدگی فرایند زنجیره تأمین دربرگیرنده سه نوع پیچیدگی است که عبارتند از: پیچیدگی جزء، پیچیدگی هماهنگ، پیچیدگی پویا. که در ادامه هر کدام را جداگانه تعریف می کنیم.
۱-۱۰-۲-۷-۱-پیچیدگی جزء:
نبودن ترتیب قابل فهم از مراحل کار که فرد بتواند از آنها پیروی کند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...