• توسعه مهارت‌های مدیریتی در بخش‌های صنعتی، برخی بخش‌های خدماتی و سایر زیربخشها
    • کسب تجربه بازاریابی صادرات در بخشی از بنگاههای فعال

 

  • منابع گسترده طبیعی، ظرفیت‌سازی انسانی، بازارهای پیرامونی

 

  • مشارکت در بسیاری از نمایشگاهها در کشورهای منتخب

 

  • بهبود کیفیت کاتالوگ‌ها و ابزارهای مختلف بازاریابی

 

مدیریت کیفیت صادرات کالاها و خدمات ایران و انطباق محصول
• توجه به تحقیق و توسعه در برخی بنگاههای صنعتی و خدماتی
• ضعف در تولید برای صادرات، و تدوین طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی عمدتاً براساس بازارهای داخلی و نه صادراتی
پایان نامه - مقاله - پروژه
• گستردگی و تنوع بازارهای پیرامونی و تنوع تقاضا و روبه‌رشدبودن اغلب آنها و منابع غنی، زیر ساختهای ایجادشده و ظرفیت‌سازی عمرانی فنی، انسانی، اطلاعاتی در کشور
• بسته‌‌بندی کالاهای صادراتی ایران
• ضعف در طراحی بسته‌بندی محصولات جدید صادراتی متناسب با نیازهای بازارهای جهانی
• مدیریت اطلاعات تجارت خارجی
• توسعه کمی و کیفی سیستم‌های اطلاعات تجارت و شبکه‌ها
بنگاه‌های شایسته صادراتی

 

  • ضعف بهره‌وری و عوامل درونی بنگاه‌ها به خصوص بنگاه‌های کوچک و متوسط اعم از: مدیریتی، مالی، بازاریابی، نیروی انسانی، عملیاتی، تحقیق و توسعه
    • کوچک بودن مقیاس تولید و عملیات بنگاه‌ها عموماً در سطح ملی بویژه در سطح منطقه‌ای و جهانی

 

  • فقدان یا ضعف نام و نشان‌های بنگاه‌ها و محصولات ایران در تقریباً تمامی بازارهای جهان
    • وضعیت صادرات کالاها و خدمات صادراتی فعلی

 

  • شمار زیاد محصولات (کالا و خدمات) تولید داخلی در زمینه‌های متنوع
    • تنوع بخشی به ظرفیت‌های صادراتی کشور و تولید کالاها و خدمات جدید صادراتی
    • ظرفیت‌های طراحی، مهندسی، برنامه‌ریزی، نصب، راه‌اندازی، تولید و…
    • ضعف مناسبات دوربرد تأمین‌کننده ـ مشتری با کانال‌های توزیع و مشتریان در بازارهای صادرات
    • وضعیت ماندگاری در بازارها و تنوع بازارهای صادراتی کالاها و خدمات ایران و روابط اقتصادی کشور
    • گسترش ارتباطات بازاریابی با بسیاری از بازارهای پیرامونی و توسعه روابط اقتصادی تجاری ج.ا.ایران با بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اسلامی
    • ضعف در توانایی انطباق محصول براساس تحقیق و توسعه بازار صادراتی، محصول و فرایند به عنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت در بازارهای صادراتی
    • تاثیر پیامدهای برخی متغیرهای کلان اقتصادی بر صادرات
    • ضعف در دسترسی به بازارهای بزرگ و پیشرفته
    ـ راهبردهای اصلی و فرعی توسعه صادرات غیرنفتی:

 

  • فرهنگ‌سازی صادرات
    • نهادینه‌سازی ارزش‌های صادراتی (نشان‌ها، علایم، مدال‌ها و… )
    • آموزش عمومی مباحث مرتبط با صادرات

 

  • راهبردها و سیاست‌های مربوط به ارتقاء فن‌آوری در سطح ملی
     • راهبردهای قانونی و مقرراتی و سیاستهای تجاری در سطح ملی
    • قوانین و مقررات مرتبط با مباحث اقتصادی و به ویژه تجارت (قانون تجارت، قانون گمرک، قانون کار و…)
     • راهبردهای ماندگاری در بازارها و تنوع بازارهای صادراتی کالاها و خدمات ایران
    • تحقیقات بازارهای صادراتی
    • برنامه‌های راهبردی بازاریابی و توصیه‌های محصول ـ بازار
    • حفظ و افزایش سهم بازار (محصولات فعلی در بازارهای فعلی(
    • تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی
    • رویدادهای بازاریابی و تجاری
    • نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها
    • هیأت‌های تجاری، بازاریابی، سرمایه‌گذاری، حقیقت‌یاب
    • سایر رویدادهای مرتبط با تجارت
    • تبلیغات و نام و نشانها
    • اتاق‌های مشترک، تشکل‌های تجار ایرانی مقیم خارج
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...