دانلود پروژه های پژوهشی درباره بررسی تأثیر آموزش تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان بر توسعه ... |
- توسعه مهارتهای مدیریتی در بخشهای صنعتی، برخی بخشهای خدماتی و سایر زیربخشها
• کسب تجربه بازاریابی صادرات در بخشی از بنگاههای فعال
- منابع گسترده طبیعی، ظرفیتسازی انسانی، بازارهای پیرامونی
- مشارکت در بسیاری از نمایشگاهها در کشورهای منتخب
- بهبود کیفیت کاتالوگها و ابزارهای مختلف بازاریابی
مدیریت کیفیت صادرات کالاها و خدمات ایران و انطباق محصول
• توجه به تحقیق و توسعه در برخی بنگاههای صنعتی و خدماتی
• ضعف در تولید برای صادرات، و تدوین طرحهای توجیه فنی و اقتصادی عمدتاً براساس بازارهای داخلی و نه صادراتی
• گستردگی و تنوع بازارهای پیرامونی و تنوع تقاضا و روبهرشدبودن اغلب آنها و منابع غنی، زیر ساختهای ایجادشده و ظرفیتسازی عمرانی فنی، انسانی، اطلاعاتی در کشور
• بستهبندی کالاهای صادراتی ایران
• ضعف در طراحی بستهبندی محصولات جدید صادراتی متناسب با نیازهای بازارهای جهانی
• مدیریت اطلاعات تجارت خارجی
• توسعه کمی و کیفی سیستمهای اطلاعات تجارت و شبکهها
بنگاههای شایسته صادراتی
- ضعف بهرهوری و عوامل درونی بنگاهها به خصوص بنگاههای کوچک و متوسط اعم از: مدیریتی، مالی، بازاریابی، نیروی انسانی، عملیاتی، تحقیق و توسعه
• کوچک بودن مقیاس تولید و عملیات بنگاهها عموماً در سطح ملی بویژه در سطح منطقهای و جهانی
- فقدان یا ضعف نام و نشانهای بنگاهها و محصولات ایران در تقریباً تمامی بازارهای جهان
• وضعیت صادرات کالاها و خدمات صادراتی فعلی
- شمار زیاد محصولات (کالا و خدمات) تولید داخلی در زمینههای متنوع
• تنوع بخشی به ظرفیتهای صادراتی کشور و تولید کالاها و خدمات جدید صادراتی
• ظرفیتهای طراحی، مهندسی، برنامهریزی، نصب، راهاندازی، تولید و…
• ضعف مناسبات دوربرد تأمینکننده ـ مشتری با کانالهای توزیع و مشتریان در بازارهای صادرات
• وضعیت ماندگاری در بازارها و تنوع بازارهای صادراتی کالاها و خدمات ایران و روابط اقتصادی کشور
• گسترش ارتباطات بازاریابی با بسیاری از بازارهای پیرامونی و توسعه روابط اقتصادی تجاری ج.ا.ایران با بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اسلامی
• ضعف در توانایی انطباق محصول براساس تحقیق و توسعه بازار صادراتی، محصول و فرایند به عنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت در بازارهای صادراتی
• تاثیر پیامدهای برخی متغیرهای کلان اقتصادی بر صادرات
• ضعف در دسترسی به بازارهای بزرگ و پیشرفته
ـ راهبردهای اصلی و فرعی توسعه صادرات غیرنفتی:
- فرهنگسازی صادرات
• نهادینهسازی ارزشهای صادراتی (نشانها، علایم، مدالها و… )
• آموزش عمومی مباحث مرتبط با صادرات
- راهبردها و سیاستهای مربوط به ارتقاء فنآوری در سطح ملی
• راهبردهای قانونی و مقرراتی و سیاستهای تجاری در سطح ملی
• قوانین و مقررات مرتبط با مباحث اقتصادی و به ویژه تجارت (قانون تجارت، قانون گمرک، قانون کار و…)
• راهبردهای ماندگاری در بازارها و تنوع بازارهای صادراتی کالاها و خدمات ایران
• تحقیقات بازارهای صادراتی
• برنامههای راهبردی بازاریابی و توصیههای محصول ـ بازار
• حفظ و افزایش سهم بازار (محصولات فعلی در بازارهای فعلی(
• تنوعبخشی به بازارهای صادراتی
• رویدادهای بازاریابی و تجاری
• نمایشگاهها و جشنوارهها
• هیأتهای تجاری، بازاریابی، سرمایهگذاری، حقیقتیاب
• سایر رویدادهای مرتبط با تجارت
• تبلیغات و نام و نشانها
• اتاقهای مشترک، تشکلهای تجار ایرانی مقیم خارج
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-16] [ 04:51:00 ق.ظ ]
|