جاشلوبار

 

*

 

*

 

*

 

-

 

 

 

آبمند

 

*

 

*

 

*

 

*

 

 

 

ماخذ : برداشت میدانی - مشاور طرح هادی روستای چاشم ۱۳۹۲: ۱۲۰
۶-۷-۴ شناخت و تعیین کابری اراضی در روستا
کاربری اراضی، ساماندهی مکانی و فضایی فعالیتها و عملکردها براساس خواستها و نیازهای جامعه است و موضوع اصلی برنامه ریزی ها راتشکیل می دهد. به منظور مطالعه کاربریها و تهیه طرح کاربری زمین، لازم است که انواع کاربریها و نحوه تقسیمات و ارتباط میان آنها شناخته گردد. این امر به عنوان طبقه بندی کاربریها یکی از مباحث عمده کاربری زمین راتشکیل می دهد. بدیهی است تعداد و نوع مقولات کاربری زمین در شرایط خاص فرق می کند. چرا که الگوهای استفاده از زمین در یک شهر و حتی یک ناحیه از شهر، نسبت به شهر و ناحیه دیگر متفاوت است. بنابراین، هیچ‌گونه نظام طبقاتی واحدی که با جوامع مختلف سازگار باشد، حتی برای آنهایی که از نظر میزان جمعیت و سطح توسعه شبیه‌اند، وجودندارد. (دفتر برنامه‌ریزی عمران وزارت کشور، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری،۱۳۸۳ص۶۲-۶۱) هدف از مطالعات کاربری اراضی درسطح منطقه مورد مطالعه ارائه تصویری اجمالی از نحوه استفاده از اراضی می باشد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
روستای چاشم در وسعتی حدود ۲۹ هکتار گسترش یافته است که این محدوده شامل اراضی بایر نیز می‌گردد . بدون احتساب اراضی بایر سطح خالص روستای چاشم حدود ۹/۲۷ هکتار محاسبه شده است. با توجه به جمعیت ۷۲۵ نفری روستا در سال ۱۳۹۰ سرانه کل ۴/۵۱۰ متر مربع می باشد،که این رقم بدون محاسبه اراضی فوق واقع در محدوده محاسباتی ،معادل ۴۸۹ مترمربع می باشد.
توزیع کاربریها در سطح روستا یه ترتیب زیر است:

کاربری مسکونی
۸۲۷۶۷ متر مربع از کل مساحت به کاربری مسکونی اختصاص دارد. سرانه کاربری مذکور در وضع موجود برابر ۲/۱۴۵ متر مربع برای هر نفر است که ۵/۲۸ درصد از کل اراضی روستایی را شامل می‌شود.

کاربری باغ مسکونی
از کل مساحت روستا ۴۳۶۳ مترمربع به کاربری باغ مسکونی اختصاص دارد. سرانه کاربری مذکور در وضع موجود برابر ۷/۷ متر مربع برای هر نفر است که ۵/۱ درصد از کل اراضی روستایی را شامل می‌شود.

شبکه‌ی معابر و راه‌ها
از کل مساحت ۸۵۲۶۸ متر مربع به این کاربری اختصاص یافته است. سرانه‌ی آن معادل ۶/۱۴۹ متر مربع است که ۳/۲۹ درصد از کل اراضی را شامل می‌گردد

کاربری تجاری
۵۷۱ متر مربع از کل مساحت به کاربری تجاری اختصاص دارد. سرانه کاربری تجاری در وضع موجود برابر ۱ متر مربع برای هر نفر است که ۲ درصد از کل اراضی را شامل می‌شود.

کاربری آموزشی
در مجموع دارای ۳۱۶۷ متر مربع فضای آموزشی در روستا قرار دارد. این فضاها ۱/۱ درصد از فضاهای ساخته شده را به خود اختصاص می‌دهند و سرانه‌ی آن معادل ۶/۵ متر مربع برای هر نفر است.

کاربری فرهنگی و مذهبی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...