راهنمای نگارش پایان نامه و مقاله درباره مقایسه عوامل آموزشی درس تربیت بدنی از دیدگاه ... |
۱۰۰
- سابقه تدریس درس تربیت بدنی:بر اساس جدول۴-۶- میانگین سابقه تدریس درس تربیت بدنی در مدارس دولتی ۹۲/۱۰ و در مدارس غیر دولتی ۶۲/۴ می باشد، که نشان می دهد دبیران مدارس دولتی نسبت به دبیران مدارس غیر دولتی از سابقه تدریس بالاتری برخوردارند.
جدول ۴-۶- میانگین سابقه تدریس درس تربیت بدنی دبیران دولتی و غیر دولتی
متغیر
نوع مدرسه
تعداد
میانگین
انحراف استاندارد
سابقه تدریس درس تربیت بدنی
دولتی
۶۱
۹۲/۱۰
۷۶/۶
غیردولتی
۴۲
۶۲/۴
۲۲/۳
- تعداد کارت های مربیگریهمانطور که در نمودار۴-۱-مشاهده می شود ۱۱ % از دبیران مدارس دولتی و ۲۸% از دبیران غیر دولتی فاقد کارت مربیگری میباشند. در دبیران مدارس دولتی بیشترین تعداد کارت مربیگری ۷ کارت می باشد و در دبیران مدارس غیر دولتی بیشترین تعداد کارت مربیگری ۴ کارت مربیگری می باشد.
نمودار۴-۱- توزیع کارت های مربیگری دبیران به تفکیک مدارس دولتی و غیر دولتی بر حسب درصد و تعداد
- تعداد کارت های داوری: همانطور که در نمودار۴-۲-مشاهده شد۳۱ % از دبیران مدارس دولتی و ۴۷% از دبیران غیر دولتی فاقد کارت داوری بودند. در دبیران مدارس دولتی بیشترین تعداد کارت داوری ۵ کارت بود و در دبیران مدارس غیر دولتی بیشترین تعداد کارت داوری ۴ کارت داوری میبود.
نمودار۴-۲- توزیع کارت های داوری دبیران به تفکیک مدارس دولتی و غیر دولتی بر حسب درصد و تعداد
- سطح قهرمانی معلمان:مطابق نمودار۴-۳- بیشترین سطح قهرمانی در هر دو گروه در سطح قهرمانی استان بوده و۶۰ درصد معلمان مدارس دولتی و ۴۷ درصد معلمان مدارس غیر دولتی دارای مقام استانی بودند.
نمودار۴-۳- توزیع سطوح قهرمانی دبیران به تفکیک مدارس دولتی و غیر دولتی بر حسب درصد
۴-۴- یافته های استنباطی
۴-۴-۱ فرضیه اول
بین عامل امکانات (وسایل و تجهیزات و فضاهای ورزشی) مدارس ابتدایی دخترانه دولتی و غیردولتی شهر کرمان از دیدگاه معلمان تربیت بدنی اختلاف معناداری وجود ندارد.
جدول شماره۴-۷-به مقایسه متغیر امکانات (وسایل و تجهیزات و فضاهای ورزشی) از دیدگاه معلمان تربیت بدنی مدارس دولتی و غیردولتی می پردازد. همانطور که در جدول مشاهده می گردد، میانگین نمره امکانات از دیدگاه معلمان مدارس دولتی (۶۵/۲=میانگین) بیشتر از میانگین نمره معلمان در مدارس غیردولتی (۱۱/۲= میانگین) میباشد. نتایج آزمون T در سطح معناداری (۰۵/۰=α) بیانگر وجود تفاوت معنادار است.بنابراین فرض صفر رد می شود.
جدول ۴-۷- نتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه متغیر امکانات از نظر معلمان مدارس دولتی و غیردولتی
مشارکت کنندگان
Mean ± sd
درجه آزادی
T
سطح معناداری
معلمان دولتی
۴۲/۰±۶۵/۲
۱۰۱
۵۸/۶
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-16] [ 03:17:00 ق.ظ ]
|