طرح های پژوهشی انجام شده در مورد شناسایی ابعاد موثر در موفقیت نظام مدیریت ارتباط با مشتری ... |
در ادامه درباره بخشهای مختلف هر یک از موارد فوق توضیح داده میشود:
- کارکنان
۱- شرح وظایف کلیه گروههای کاری
۲- نمودار ساختار گروههای کاری به صورت تصویر یا دیاگرام
۳- قابلیت پاسخگویی به شرکت مشتری
۴- قابلیت پاسخگویی به کارکنان شرکت مشتری
۵- انجام فعالیتهای مربوطه در قبال تماسها، تعاملات و وقایع مختلف
- مشتری
۱- تماسها
۲- سوابق تماس
۳- یادداشتهای مرتبط با تماس
۴- کانالهای ارتباط با مشتری
۵- سلسلهمراتب فرآیندهای داخلی مرتبط با تماسها
- محصول
۱- فهرست محصولات خریداریشده توسط مشتری
۲- شکل محصول
۳- بازار محصول
۴- قیمتگذاری محصول
۵- فرصتهای فروش
۶- کانالهای ارتباطی فروش
۷- پیشبینی فروش
- فعالیتها
۱-سوابق فعالیت به ازای هر تماس
۲- یادداشتهای مربوط به هر فعالیت
۳- رویدادها وقایع
۴- رقابتهای بازاریابی
۵- ارسالیهای پستی(هدایا، کارتپستال، نشریات، کاتالوگ، بروشور و…)
- اسناد و مدارک
۱- فراهم نمودن قالبهایی برای انجام مکاتبات( پست الکترونیک، نامه، نمابر و…)
۲- ذخیره سوابق و مدارک ارسالی به مشتری پست الکترونیک، نامه، نمابر و…
۳- اجرای خودکار درخواستهای مکاتبه شده از طریق نمابر و پست الکترونیک
۴- امکان الصاق ضمایم به فایل تماسها
۵- امکان الصاق ضمایم به فایل فعالیتها
۶- امکان الصاق ضمایم به فایل فرصتهای فروش
۲-۲۱-بانک و سیستم CRM
اکثر سازمانها از جمله بانکها به این نکته پی بردهاند که اگر میخواهند در دنیای کنونی بقاء داشته باشند باید به سمت مشتری مداری حرکت کنند. سازمانهایی که در تمرکز بر روی نیازهای مشتریان قصور دارند و محصول مداری را دنبال میکنند دیری نمیپاید که از ورطه هستی به کنار زده میشوند. اولین گام در حرکت به سوی مشتری مداری کسب موافقت و هم پیمانی تکتک اعضای بانک به منظور حرکت به سوی مشتری مداری است که بدین منظور میتوان گامهای زیر را پیمود:
-کشف مجدد نقش مهم و حیاتی مشتری؛
-یادگیری این که چگونه میتوان مشتری مدار بود؛
-متعهد نمودن تمامی اعضای بانک برای اجرای استراتژی مشتری مداری؛
قبل از آن که بتوان سیستم سی.آر.ام مدیریت ارتباط با مشتری را در بانک پیاده نمود لازم است که قدمهای زیر در سازمان فوق برداشته شود:
-آشنایی با مفاهیم، نظریهها و نمونههای مشتری مداری؛
-کشف مجدد اهمیت و جایگاه مشتری در صنعت بانکداری؛
- آشنایی با نقش جدید مشتریان در صنعت بانکداری؛ ·
- آشنایی با الزامات، امکانات و نیازمندیهای اجرای استراتژی مشتری مداری؛
- آشنایی با معیارهای کیفیت خدمات بانکی و ارتباط آن با مشتری مداری؛
- آشنایی با مفاهیم بازاریابی داخلی و نقش آن در اجرای استراتژی مشتری مداری؛
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-16] [ 05:23:00 ق.ظ ]
|