شاخص برازندگی تطبیقی (CFI)

 

۹/۰ و بالاتر

 

۹۵/۰

 

 

 

ریشه دوم برآورد واریانس خطای تقریب، RMSEA

 

کمتر از ۱/۰

 

۰۸۶/۰

 

 

 

همانطور که مشخصه های برازندگی جدول نشان می دهد داده های این پژوهش با ساختار عاملی و زیربنای نظری تحقیق برازش مناسبی دارد و این بیانگر همسو بودن سوالات با سازه های نظری است.
برای ارزیابی قدرت مدل اندازه گیری تحقیق از روش تحلیل قدرت با توجه به حجم نمونه مورد مطالعه استفاده شده است که نشان می دهد در حجم حاضر و بر اساس مقادیر برآورد شده مقدار ۹۹۱/۰ حاصل شده که نشان می­دهد مدل تحلیل عاملی یا همان مدل اندازه گیری متغیر صفت های مکنون تحقیق قابل اتکاء و یافته های آن قابل تفسیر هستند. مقدار محاسبه شده نشان می دهد تعداد نمونه برای اندزه گیری مفاهیم مرتبط کافی بوده است و خطای دوم کنترل شده است.
پایان نامه

نمودار ۴-۶ نمودار تحیل قدرت مدل اندازه گیری تحلیل عاملی تائیدی
نتایج مدل های اندازه گیری نشان می دهند در سطح کلی نیز مدل های برازش یافته را می توان با یکدیگر ترکیب نمود و از آنها برای بررسی روایی تشخیصی استفاده نمود (مدل ۴-۹).

مدل ۴-۹ مدل کلی تحلیل عاملی تائیدی
علاوه بر روایی سازه که برای بررسی اهمیت نشانگر های انتخاب شده برای اندازه گیری سازه ها به کار می رود، روایی تشخیصی[۱۳۵] نیز در تحقیق حاضر مورد نظر است به این معنا که نشانگر های هر سازه در نهایت تفکیک مناسبی را به لحاظ اندازه گیری نسب به سازه های دیگر مدل فراهم آورند. به عبارت ساده تر هر نشانگر فقط سازه خود را اندازه گیری کند و ترکیب آنها به گونه ای باشد که تمام سازه های به خوبی از یکدیگر تفکیک شوند. با کمک شاخص میانگین واریانس استخراج شده مشخص شد که تمام سازه های مورد مطالعه دارای میانگین واریانس استخراج شده(AVE[136])، بالاتر از ۵/۰ هستند که این ضرایب در جدول ۴-۱۵ نشان داده شده است.
جدول ۴-۱۵ بررسی مقادیر میانگین واریانس استخراج شده

 

 

مقیاس(سازه)

 

میانگین ورایانس استخراج شده(AVE)

 

سطح قابل قبول

 

 

 

 

 

تهیج طلبی

 

۶۸۷/۰

 

۵/۰

 

 

 

ادراک زمان

 

۷۰۶/۰

 

۵/۰

 

 

 

خستگی صنعتی

 

۷۲۴/۰

 

۵/۰

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...