میاگین رتبه ها

 

 

 

موانع اجتماعی

 

۲۴/۲

 

 

 

موانع اقتصادی

 

۶۴/۲

 

 

 

موانع سیاسی

 

۶۶/۲

 

 

 

موانع قانونی

 

۴۵/۲

 

 

 

جدول(۴-۸۱) رتبه بندی موانع محیطی کارآفرینی سازمانی
جدول(۴-۸۰)آماره های آزمون فریدمن در خصوص موانع محیطی کارآفرینی سازمانی
چون۰۵/۰p< است پس تفاوت میانگین رتبه موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران معنی دار است.بنابراین فرض  رد و فرض  مورد قبول می باشد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
با توجه به نتایج آزمون فرضیات تحقیق، مولفه موانع اینترنتی، از موانع کارآفرینی سازمانی در جامعه مورد بررسی نبود.لذا رتبه بندی در خصوص مولفه های موانع محیطی،به ترتیب، بدین شرح می باشد:موانع سیاسی(۶۶/۲)،موانع اقتصادی(۶۴/۲)،موانع قانونی(۴۵/۲)،موانع اجتماعی(۲۴/۲) .
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
در این فصل بر مبنای نتایج بدست آمده در فصل چهارم ابتدا خلاصه ای از یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق ارائه خواهد شد، در ادامه بر اساس مبانی نظری و تجربی ارائه شده در فصل دوم و چهارچوب مفهومی بدست آمده از فرضیه های تحقیق، آنها مورد بحث قرار خواهند گرفت. در پایان نیز به ارائه چندین پیشنهاد اجرایی در جهت انجام پژوهشهای بیشتر و محدودیت های اجرایی پژوهش در این زمینه پرداخته خواهد شد.
۵-۱نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱-۱نتایج توصیفی
در بررسی نتایج به دست آمده از تحقیقات میدانی، از بین پاسخگویان۱/۱۰ درصد زن و۹/۸۹ درصد مرد در پژوهش شرکت داشتند که از نظر سنی۷/۲۳درصد بین۳۰-۲۰ سال قرار دارند،۷/۶۲درصد بین سن۴۰-۳۰ سال،۳/۱۲ درصد دارای سن۵۰-۴۰سال،۳/۱درصد دارای سن بالاتر از۵۰سال می باشد.
از نظر وضعیت تاهل نیز۱/۶درصد افراد مجرد و۹/۹۳درصد متاهل می باشند و به لحاظ سطح تحصیلی۵/۳۵درصد افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم می باشند،۵/۱۷درصد افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم،۳/۴۴ درصد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و۶/۲ درصد دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند. بررسی تجربه کاری افراد پاسخگو نیز نشان داد:۶/۴۵ درصد دارای سابقه کار۱۰-۵ سال هستند،۷/۱۹ درصد دارای سابقه کاری۱۵-۱۰ سال،۹/۷درصد دارای سابقه کاری بین۲۰-۱۵سال،۹/۷ درصد دارای سابقه کار۲۵-۲۰سال و۵/۳درصد دارای سابقه کاری بالای۲۵ سال می باشند. در رابطه با نوع استخدام افراد نیز می توان گفت، ۱۱درصد افراد استخدام رسمی،آزمایشی بوده و۲/۷۰ درصد افراد نیز استخدام رسمی و۹/۱۸درصد افرادنیز استخدام قراردادی می باشند. و از نظر وضعیت شغلی۵/۱۴درصد رییس/معاون(شعبه/دوایر ستاد)،۳۶درصدرییس/معاون/کاربر(دوایر شعب/دوایر ستاد)و۶/۴۹درصد متصدی امور بانکی/اداری(شعب/ستاد) می باشند.
مرور شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش نیز نشان میدهد، در رابطه با موانع داخلی و مولفه های آن بیشترین میزان میانگین در بین مولفه ها با(۹۹/۳) به مولفه مدیریت مشارکتی و کمترین میزان آن نیز با(۶۹/۲) به ,وفاداری به اهداف تعلق دارد. در رابطه با موانع محیطی و مولفه های ان نیز نتایج بیانگر این است که بیشترین میزان میانگین در بین مولفه ها با(۸۲/۳) به مولفه موانع اقتصادی و کمترین میزان آن نیز با(۵۴/۳) به موانع اجتماعی تعلق دارد.ودر خصوص موانع برآیندی و مولفه های آن بیشترین میزان میانگین در بین مولفه ها با(۴۸/۳) به مولفه مدیریت تضادو کمترین میزان آن نیز با(۵۶/۲) به جامعه مداری تخصیص یافت.
۵-۱-۲نتایج استنباطی( آزمون فرضیات پژوهش)
قبل از انجام آزمون فرضیه ها، از آزمون کولموگروف-اسمیرنف به منظور تعیین نرمال بودن داده های پژوهش استفاده شد، نتیجه اجرای این آزمون نشان داد،با توجه به سطح معنی داری ،در متغیرهای موانع داخلی،موانع محیطی،و مولفه ساختار سازمانی،سطح معنی داری از۰۵/۰بیشتر بوده و توزیع نرمال بوده و ازآزمون پارامتریکtتک نمونه ای /تک گروهی (One-Sample T Test) استفاده گردید ودر موانع برآیندی و مولفه های فناوری اطلاعات ،مدیریت مالی ،مدیریت مشارکتی،مدیریت منابع انسانی،وفاداری به اهداف،یادگیری سازمانی،موانع اجتماعی،موانع اقتصادی،موانع اینترنتی،موانع سیاسی،موانع قانونی،جامعه مداری،رقابت پذیری،مدیریت تضاد،مشتری مداری سطح معنی داری کمتر از ۰۵/۰می باشد و جامعه نرمال نمی باشد.و ازآزمون ناپارامتریک دوجمله ای/نسبت، استفاده گردید.
با توجه به تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها می توان یافته های پژوهش را به شرح زیر تفسیر نمود.
فرضیه۱ اصلی پژوش:
موانع داخلی به عنوان یکی از موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران می باشد.
در سطح معنی داری ۰۵/۰با توجه به میانگین بزرگتر از ۳ ( µ>3 )و مقدارآن(۲۵/۳) ،فرضیه۱اصلی پژوهش مورد تایید و عوامل داخلی به عنوان یکی از موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران می باشد.
(این نتایج تحقیقات احمد پور۱۳۷۸،مقیمی۱۳۷۹،بخشی۱۳۸۱، مقیمی ۱۳۸۳،داود کیا کجوری و الهام فاضلی و سیری۱۳۸۸،فاطمه آبدری و محمد مهدی محمد پور۱۳۹۲،کرنوال و پلرمن۱۹۹۶،Forster &Carham1996،Van Mierlo1996،بورینز۱۹۹۸،Sadler1999را تایید می کند)
فرضیه۲ اصلی پژوش:
موانع محیطی به عنوان یکی از موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران می باشد.
در سطح معنی داری۰۵/۰با توجه به میانگین بزرگتر از ۳ (µ>3 )و مقدارآن(۶۴/۳)، فرضیه۲اصلی پژوهش موردتاییدوعوامل محیطی به عنوان یکی از موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران می باشد.
(این نتایج، تحقیقات مقیمی۱۳۷۹،جدی و زنجانی۱۳۸۰،بخشی۱۳۸۱، داود کیا کجوری و الهام فاضلی و سیری۱۳۸۸، فاطمه آبدری و محمد مهدی محمد پور۱۳۹۲،ویلکن۱۹۹۲، سونی یوگی۲۰۰۱راتایید می کند)
فرضیه۳ اصلی پژوش:
موانع برآیندی به عنوان یکی از موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران می باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...