(امامی، ۱۳۸۹: ۳۵)

 

 

 

پست الکترونیک

 

۲

 

امروزه پست الکترونیک[۱۵]۲بهترین ابزار ارتباطی در سراسر دنیاست، می توانید با بهره گرفتن از پست الکترونیکی داده ها را به کاربران منتقل کرده و یا پرس و جویی از یک پایگاه اطلاعاتی انجام دهید، و در جهت رفع مشکلات مشتریان با شرکت می باشد.

 

(طاهری، ۱۳۷۷: ۴۳)

 

 

 

وب سایت

 

۲

 

مجموعه افکار، عقاید، سلایق، احساسات، محصولات و خدمات موسس آن به شکلی جهانی و به نوعی قابل دسترس برای کلیه جهانیان است. امروزه با گسترش ارتباطات و روش های تبلیغاتی جدید، وب سایت به نوعی می تواند نقش ابزاری اطلاعاتی و ارتباطی همچون تلفن، موبایل، تلویزیون، روزنامه و دیگر رسانه ها را در خود جای دهد.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

(اندرسون، ۲۰۰۸: ۸)

 

 

 

دانلود

 

۳

 

دانلود یعنی اینکه فایل، تصویر، کتاب، پی دی اف و یا نرم افزار و هرچیزی که قابلیت ذخیره سازی روی کامپیوترها را داشته باشد و اینکه از محیط مجازی یعنی اینترنت آن را دریافت کرده باشیم.

 

(دویت[۱۶]۳، ۲۰۰۶: ۲۴۹)

 

 

 

پورتال ها

 

۲

 

پورتال وب سایتی است که منابع و خدمات گسترده ای را ارائه می دهد. خدماتی گوناگونی ارائه می دهد، یک پورتال در تمامی ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیکی، از شناسایی مشتری گرفته، اعتماد و تا خدمات پس از فروش، می تواند مورد استفاده قرار گیرد و مشتریان را ترغیب و تشویق کند.

 

(مارچ[۱۷]۱، ۲۰۰۹: ۲۵۴)

 

 

 

پاسخ دهنده های خودکار

 

۲

 

این نوع پاسخ‌دهنده‌ها به پیش‌بینی سؤالات و مشکلاتی می‌پردازند که مشتریان ممکن است با آنها روبه‌رو شوند و امنیت را برای آنها فراهم می کند. از طریق این سیستم می‌توان سطح بالایی از شخصی سازی را فراهم آورده و البته به تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان سرویس‌دهی نمود.

 

(سکالین و همکاران[۱۸]۲، ۲۰۰۸: ۱۰۳)

 

 

 

کاتالوگ های آنلاین

 

۲

 

امروزه کاتالوگ آنلاین مجموعه ای از اوراق تبلیغاتی است که عموما در یک مجموعه برای معرفی محصول، کالا یا خدمات، یک بنگاه تجاری، یا یک صنعت تولید می شود، براساس الگوهای خرید هر مشتری شخصی‌سازی می‌گردند و مقدار خریدی که قبلاً یک مشتری داشته است می‌تواند حاوی پیشنهاد ویژه باشد.

 

(بهرامی[۱۹]۳، ۲۰۱۲: ۶۲)

 

 

 

مدیریت ارتباط با مشتری

 

۱

 

سیستم اطلاعاتی است که تعاملات مشتریان را با شرکت پیگیری می‌کند و به حفظ مشتری و به کارمندان اجازه می‌دهد که فوراً به اطلاعات مربوط به مشتریان از جمله فروش‌های گذشته، لیست خدمات، لیست بدهکاری و تماس‌های مربوط به مشکلات حل نشده آنها دست پیدا کنند.

 

(بیگ[۲۰]۴، ۲۰۱۲: ۵۷۲)

 

 

 

افزایش کیفیت

 

۲

 

کیفیت یعنی وجود ویژگی‌هایی در محصول که هدف، کیفیت بالاتر، ایجاد رضایت بیش‌تری در مشتری و انتظار درآمد بیش‌تر است.

 

(سیدجوادین، ۱۳۸۴: ۳۹)

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...