مک کارتی[۱۰۷]، پرتی[۱۰۸] و کاتانو[۱۰۹] (۱۹۸۰) در پژوهشی ‌به این نتیجه دست یافت که راهکارهای یادگیری همیشه منجر به عملکرد تحصیلی بهتر نمی گردد. وی اذعان داشت که احساس کارایی شخصی در افزایش انگیزه پیشرفت،نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

علاوه بر این هیون[۱۱۰](۱۹۸۹)، در پژوهش خود گزارش نمود انگیزش پیشرفت به طور مثبت با برونگرایی وبه طور منفی با تکانشگری و روان پریشی در دانش آموزان دبیرستانی در ارتباط است.

 

کاسیدی[۱۱۱] (۲۰۰۰) در پژوهشی تحت عنوان” پیشینه اجتماعی، انگیزش پیشرفت، خوش بینی و سلامت” ‌به این نتیجه رسید که زمینه خانوادگی مانند وضعیت اجتماعی اقتصادی، اندازه خانواده و استخدام والدین پیش‌بینی کنند سلامت روانی، انگیزش پیشرفت و خوش بینی می‌باشد. انگیزه پیشرفت دارای نقش میانجی گر بین زمینه خانوادگی و سلامت روانی باشد.

 

فونتاین[۱۱۲]، سارازین[۱۱۳] و فاموس[۱۱۴](۲۰۰۱) در پژوهش خود تحت عنوان ” فرهنگ و انگیزش پیشرفت در ورزش، مطالعه کیفی بر روی دانش آموزان مغربی و فرانسوی” ‌به این نتیجه رسیدند که دانش آموزان مغربی بیشتر مدرسه رابه خاطر موقعیت های اجتماعی پیشرفت انتخاب می‌کنند، درحالی که دانش آموزان اروپایی مدرسه را به دلیل امکان انجام ورزش و فعالیت های هنری انتخاب می نمایند. همچنین پسران درمقایسه با دختران کمتر اهداف مهارتی را نشان می‌دهند و بیشتر درپی موقعیت های اجتماعی پیشرفت می‌باشند. این موضوع بیشتر در بین دانش آموزان مغربی صادق بود. در این پژوهش تحلیل اطلاعات نشان داد که موقعیت های اجتماعی پیشرفت باعث انگیزش درونی و بیرونی در دانش آموزان می شود.

 

آکاریا[۱۱۵] و جوشی در سال ۲۰۱۱ به بررسی انگیزه پیشرفت و حمایت والدین پرداختند و دریافتند حمایت تحصیلی ادراک شده و در کل حمایت‌های دیگر مثل حمایت هیجانی رابطه مثبت و معناداری با انگیزه پیشرفت دارند به طوری که چنانچه نوجوانان حمایت های والدین خود را داشته باشند انگیزه پیشرفت بیشتری دارند که به نسبت ادراک آن ها از برخوداری چنین حمایتی نقش مؤثر­تری دارد زیرا آن ها در طی پیشرفت­ها در جستجوی حمایت­های هیجانی و نقطه نظرهای والدینشان هستند و والدین حمایت گر نیز نسبت به تغییر رفتار و صرف وقت مفید با نوجوانان خود حساس هستند همچنین این والدین به فرزندان خود اجازه کنجکاوی و کاوش در شرایط ایمن را می‌دهند.آدسول و کامبل (۲۰۰۸) با بررسی انگیزه پیشرفت به ‌عنوان یک کارکرد جنسی و زمینه اقتصادی و تفاوت های طبقاتی در دانشجویان، دریافتند که انگیزه پیشرفت در پسرها بیشتر از دختران است. همچنین یافته های آن ها نشان داد اگر چه برخورداری از طبقه اقتصادی بالا انگیزه پیشرفت بیشتری نسبت به طبقات اقتصادی دیگر دارند اما این تفاوت معنادار نبود و نیز دریافتند که افراد متعلق به طبقات اجتماعی بالاتر انگیزه پیشرفت بیشتری دارند. محققان چنین استدلال ‌می‌کنند که وضعیت اقتصادی اجتماعی می ­تواند بر رشد شناختی و توانایی‌های فرد تاثیرگذار باشد زیرا شغل و درآمد والدین می ­تواند حامی انگیزه پیشرفت باشد به طوری که مثلا دارای یک کتابخانه خانگی بوده و کتابخوانی در خانه انجام شود. محققان این پژوهش استدلالهای بیشتری برای یافته ­های خود ارائه نداده­اند.

 

 

 

 

 

فصل سوم

 

روش پژوهش

 

    1. . clear incentives ↑

 

    1. . Acharya ↑

 

    1. .Joshi ↑

 

    1. . Barry ↑

 

    1. . Murray ↑

 

    1. . Salmela-Aro ↑

 

    1. . Savolainen ↑

 

    1. .Holapanin ↑

 

    1. . Chang ↑

 

    1. . Rand ↑

 

    1. .Strunk ↑

 

    1. . self-efficacy ↑

 

    1. .locus of control ↑

 

    1. . extroversion ↑

 

    1. .responsibility ↑

 

    1. . Gij ↑

 

    1. . Berlayner ↑

 

    1. . Zenzen ↑

 

    1. . Murphy ↑

 

    1. . Gramen ↑

 

    1. . Allport ↑

 

    1. . need ↑

 

    1. . essentialismus ↑

 

    1. . intervening variable ↑

 

    1. ­­. hypothetical ↑

 

    1. . Eccles ↑

 

    1. . Wigfield ↑

 

    1. . Singh ↑

 

    1. . goal orientation ↑

 

    1. . functional motives ↑

 

    1. . skillfully motive ↑

 

    1. . thinking style ↑

 

    1. . Elizor ↑

 

    1. . Mahmoud ↑

 

    1. . thematic apperception test (TAT) ↑

 

    1. . McClelland ↑

 

    1. . Atkinson ↑

 

    1. . Levin ↑

 

    1. . Tolman ↑

 

    1. . Fstinger ↑

 

    1. . Lashli ↑

 

    1. . Bich ↑

 

    1. . Milner ↑

 

    1. . response-pattern- generator(RPG) ↑

 

    1. . response-hold-mechanism(RHM) ↑

 

    1. . response-switch-mechanism(RSM) ↑

 

    1. . motor- arousal-mechanism (MAM) ↑

 

    1. . Steinmayr ↑

 

    1. . Spinath ↑

 

    1. . Haider ↑

 

    1. . ability ↑

 

    1. . effort ↑

 

    1. . luck ↑

 

    1. . task difficulty ↑

 

    1. . Elliot ↑

 

    1. . perfomance- approach goals ↑

 

    1. . performance-avoidance goals ↑

 

    1. . work- avoidance ↑

 

    1. . Dweck ↑

 

    1. . mastery goals ↑

 

    1. . performance goals ↑

 

    1. . Muola ↑

 

    1. . Christenson ↑

 

    1. . Reschly ↑

 

    1. . Wylie ↑

 

    1. . Adsul ↑

 

    1. . Kamble ↑

 

    1. . Barry ↑

 

    1. . Loukly ↑

 

    1. . Varnakumasry ↑

 

    1. . Perera ↑

 

    1. . Silva ↑

 

    1. . Vijesing ↑

 

    1. . Begis ↑

 

    1. . Lizzio ↑

 

    1. . Wilson ↑

 

    1. . Simons ↑

 

    1. . academic achievement ↑

 

    1. . perceptions of causality ↑

 

    1. . Gazda ↑

 

    1. . Smith ↑

 

    1. . Marsh ↑

 

    1. . Kusurkar ↑

 

    1. . Cate ↑

 

    1. . Vos ↑

 

    1. . Westers ↑

 

    1. . Croiset ↑

 

    1. . Maurer ↑

 

    1. . Allen ↑

 

    1. .Gatch ↑

 

    1. .Shnkar ↑

 

    1. .Sturges ↑

 

    1. . Wilkesmann ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...