۸

 

۶

 

۴۹-۴۰-۲۶-۴-۳-۲

 

خیلی زیاد

 

۵

 

۵٫۵-۴٫۵

 

 

 

جدول (۱۴-۴) و نمودار (۱-۴) نشان می دهد که از بین مؤلفه های بدست آمده در دو گام قبلی، ۸ درصد خیلی زیاد و ۹۲ درصد به میزان زیاد با زیبایی شناسی و هنر تناسب دارند و فراوانی درصدی گزینه های متوسط، کم و خیلی کم صفر می باشد از این رو کل مؤلفه ها با حوزه زیبایی شناسی و هنر تناسب دارند که آنها تحت عنوان مؤلفه های زیبایی شناسی و هنر برای برنامه درسی انتخاب گردیدند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
سوال دوم) براساس دیدگاه برنامه ریزان درسی دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران، تا چه اندازه مؤلفه های بدست آمده از زیبایی شناسی و هنر در برنامه درسی دوره ابتدایی کاربرد دارند؟
مؤلفه های زیبایی شناسی و هنر برنامه درسی که از بررسی حوزه نظر یعنی ادبیات مطالعات برنامه درسی و دیدگاه صاحبنظران بدست آمده در این مرحله در حوزه عمل مورد بررسی قرار داده شدند که تعیین شود تا چه اندازه این مؤلفه ها می توانند در برنامه درسی دوره ابتدایی به کارگیری و استفاده شوند؟ برای این کار پرسشنامه ای متشکل از مؤلفه ها با طیف لیکرت یعنی گزینه های خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم تدوین شد سپس میزان قابلیت به کارگیری آنها از دیدگاه کارشناسان برنامه ریزان درسی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که در قالب گروه های درسی در معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فعالیت می نمایند بررسی شد. کارشناسان برنامه‌ریزی درسی ۹ حوزه یادگیری دوره ابتدایی به این پرسشنامه پاسخ دادند که تعداد آنها در جدول(۱۵-۴) آمده است.
جدول(۱۵-۴):نمونه آماری سوال دوم پژوهش

 

 

نام حوزه

 

قرآن و هدیه های آسمان

 

هنر

 

زبان آموزی

 

ریاضی

 

علوم

 

مطالعات اجتماعی

 

تربیت بدنی

 

تفکر و پژوهش

 

کار و فناوری

 

مهارتهای زندگی

 

 

 

تعداد

 

۱

 

۲

 

۱

 

۱

 

۲

 

۱

 

۱

 

۲

 

۱

 

-

 

 

 

حوزه مهارتهای زندگی در برنامه درسی ملی به عنوان یک حوزه تلفیقی پیش بینی شده است ولی با بررسی محقق مشخص شد که این حوزه یادگیری در عمل فقط در دوره متوسطه مورد توجه قرار می گیرد و در دوره ابتدایی برای این حوزه، برنامه درسی تعیین و تدوین نمی شود. لذا پرسشنامه ها بین کارشناسان ۹ حوزه یادگیری توزیع شد و از ۱۳(برخی حوزه ها پرسشنامه ها به بیش از یک کارشناس داده شد) پرسشنامه توزیع شده ۱۲ پرسشنامه تکمیل و به محقق عودت داده شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...