پژوهش های کارشناسی ارشد درباره : بررسی رابطه بین جو سازمانی با استرس شغلی و ... |
همبستگی، جامعه آماری: ۱٫کارمندان زن و مرد، ۲٫مدیران میانی، ۳٫مدیران عالی
نمونه: ۲۲۱ نفر ا
ابزار: پرسشنامه جو سازمانی با مقیاس ۵ درجهای و پرسشنامه محققساخته
۲۰۰۸، کشور چین
بین جو سازمانی و خلاقیت رابطه معنیدار و مثبت وجود دارد.
بین جو سازمانی و تولید دانش رابطهی معنیدار و مثبت وجود دارد.
Choi (2008)
بررسی تأثیر ویژگیهای محیط کار بر خلاقیت کارکنان صنایع کانادا
همبستگی
ابزار: پرسشنامه محققساخته
۲۰۰۸، صنایع کشور کانادا
اگر سبک رهبری به گونهای باشد که کنترل شدید و اختیارات کارمند محدود باشد، خلاقیت وی در محیط کار کاهش مییابد.
اگر روابط کارمند با سایر همکارانش خوب نباشد، تأثیر منفی بر خلاقیت وی میگذارد.
میزان حمایت سازمان از کارمند با میزان خلاقیت وی در محیط کار ارتباط مستقیم دارد، هر چه عوامل منفی در محیط کار بیشتر باشد، به همان نسبت میزان خلاقیت کارکنان کاهش می یابد.
Wongtada (2008)
بررسی خلاقیت فردی و ویژگیهای محیط کار کارکنان تایلند و مصر
کارمندان سازمانهای مصر و تایلند
۲۰۰۸، سازمانهای مصر و تایلند
ارتباط مثبتی بین خلاقیت فردی کارکنان و ویژگیهای محیط کار وجود دارد و همچنین ارتباط مثبتی بین فعالیتهای خلاقانه کارکنان و ویژگیهای محیط کار وجود دارد و ارتباط مثبتی بین خلاقیت فردی کارکنان و فعالیتهای خلاقانه در محیط کار وجود دارد.
Yaman Erkan (2010)
ادراک اعضای هیئت علمی در مورد فرهنگ و جو سازمانی و تأثیر بر خلاقیت
روش تحقیق کیفی (پدیدارشناسی)
جامعه آماری: اعضای هیئت علمی دانشگاه ترکیه
ابزار: مصاحبه و مشاهده
۲۰۱۰، دانشگاه فریت ترکیه
فرهنگ و جو سازمانی از نظر هیئت علمی منفی است.
جو سازمانی منفی موجب محدودیت خلاقیت اعضای هیئت علمی گردیده است.
Cheng-Ping (2011)
جو سازمانی برای نوآوری و آموزش خلاقانه در مدارس شهری و روستایی
روش تحقیق همبستگی
نمونه: معلمان مدارس شهری و روستایی تایوان
ابزار: پرسشنامه خلاقیت هوانگ، پرسشنامه جو سازمانی چیو
۲۰۱۱، تایوان
جو سازمانی و سطح کلی تدریس خلاقانه به طور چشمگیری به هم ارتباط معنیدار دارد. جو مدرسه که از نوآوری حمایت میکند، نیز تدریس خلاق را پرورش میدهد.
جو سازمانی مدارس روستایی، از خلاقیت، بیشتر از مدارس شهری حمایت میکند.
جدول ۱۳: خلاصه تحقیقات خارجی
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-16] [ 02:45:00 ق.ظ ]
|