۶۷/۰

 

 

 

۵-۳-روش اجرا :
جهت بدست آوردن اطلاعات نظری ضمن مراجعه به کتابخانه های‌دانشگاهی نسبت به گردآوری وتدوین مطالب اقدام شد . جهت گردآوری داده‌های تحقیق ضمن مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی و کسب مجوزهای مربوطه و با بهره گرفتن از نظر متخصصین، بیماران سرطانی شناسایی و نسبت به تکمیل پرسشنامه‌ها با رعایت اصول حرفه‌ای اقدام شد.
۶-۳- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات
در این بررسی از دو سطح توصیفی و استنباطی جهت تحلیل داده‌ها استفاده شد. در سطح توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد و در سطح استنباطی از روش‌های تحلیل واریانس چند متغیره وآزمون تی استفاده شده است که این تجزیه و تحلیل بر مبنای نرم‌افزار spss18 انجام گردید.
۷-۳-اصول اخلاقی پژوهش:
در این نوع تحقیقات رعایت اصول اخلاقی از اهمیت بسزایی برخوردار است به گونه ای که محقق تمام تلاش خود را معطوف به این موضوع می کند که نکته های زیر در نظر گرفته شود .
۱-در ابتدای ارتباط با بیمار ضمن برقراری ارتباط موثر و همدلانه و بدون توضیح در زمینه های طرح واره های ناسازگار نقش این چنین تحقیقاتی را در زمینه بهبود کیفیت زندگی ، آرامش و حتی تاثیرات آن در درمان بازگو شد .
۲- اصل رازداری است که در همان ابتدا توضیحات کاملی در آن زمینه ارائه شد .
۳- به بیماران گفته شد که نتایج تحقیق به آن ها ارائه خواهد شد و حتی در این راستا توصیه هایی نیز پس از ارائه نتایج به بیماران تحویل گردید و در صورت نیاز ایشان را به متخصصین روانشناسی معرفی کردیم .
۴- با توجه به اینکه حساسیت این بیماران به دلیل رنج های فراوانی که از بیماری خود داشتند زیاد بود در طول مدت فرایند تحقیق در صورت نیاز از روش درمان های حمایتی تحت متخصص مربوطه پزشکی استفاده شد .
۵- طبیعی است که هیچ نوع تغییری در فرایند درمان های پزشکی و روان شناختی ایشان تا وصول نتیجه نخواهد یافت .
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها
در این فصل یافته های پژوهش ارائه خواهند شد . ابتدا یافته های توصیفی یعنی میانگین ، انحراف استاندارد متغیرهای پژوهش ارائه می گردند . در ادامه یافته های مربوط به بررسی فرضیه های پژوهش ارائه شده است ،در این راستا ، آزمونتی تست و تحلیل واریانس چند متغیره جهت مقایسه دو گروه (سرطانی و عادی ) در رابطه با متغیرهای پژوهش ، انجام گرفته است .
۱-۴- یافته های توصیفی و استنباطی
در این قسمت ، به بررسی نتایح حاصل از محاسبات فرضیات تحقیق پرداخته می­ شود.
ابتدا به منظور پیشگیری از تأثیر دو عامل مداخله گر سن و جنس در این تحقیق دو گروه نمونه و شاهد (بیماران سرطانی و عادی)، با یکدیگر همتا سازی گردیدند. بدین ترتیب گروه های مورد بررسی در این تحقیق ، شامل ۲ گروه زنان که با فاصله های سنی ۵ ساله همتا سازی شده بودند گردید.
پس از آن به بررسی و مقایسه ابعاد طرحواره های ناسازگار در دو گروه افراد عادی و سرطانی پرداخته شد.
جدول ۱-۴) اطلاعات توصیفی از گروه ­های سرطانی و عادی در ابعاد مختلف طرحوارهای ناسازگارانه
همان گونه که از نتایج این جدول (۱-۴) مشاهده می­گردد ، نتیجه می گیریم که تفاوت میانگین داده ها در این بررسی، از تفاوت معنی­دار در سطح بالایی برخوردار است . بنابراین به مقایسه تفاوت میانگین دو گروه در ابعاد مختلف طرحواره های ناسازگارانه ،پرداخته شد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول ۲-۴) اطلاعات توصیفی از گروه ­های سرطانی و عادی در ابعاد مختلف تحریف های شناختی
همان گونه که از نتایج این جدول (۲-۴) مشاهده می­گردد ، نتیجه می گیریم که تفاوت میانگین داده ها در این بررسی، از تفاوت معنی­دار در سطح بالایی برخوردار است بنابراین به مقایسه تفاوت میانگین دو گروه در ابعاد مختلف تحریف های شناختی ،پرداخته شد.
جدول ۳-۴) اطلاعات توصیفی از گروه ­های مختلف سنی در ابعاد مختلف طرحوارهای ناسازگارانه
جدول ۳-۴) اطلاعات توصیفی از گروه‌های مختلف سنی در ابعاد مختلف طرحوارهای ناسازگارانه
همانگونه که از یافته های جدول بالا ( ۳-۴) مشاهده می­گردد، تفاوت مشاهده شده در بین میانگین نمرات گروه های سنی مورد بررسی در این تحقیق، از سطح معنی­داری برخوردار نیست. بنابراین نمی توان انتظار داشت که در بین ابعاد مورد بررسی نیز به تفاوت میانگین نمرات معنی دار آماری ، دست یافت و ضرورت بررسی جزء به جزء این ابعاد ، وجود ندارد.

 

 

جدول ۴-۴) اطلاعات توصیفی از گروه ­های مختلف سنی در ابعاد مختلف تحریف های شناختی

 

 

 

ابعاد

 

گروه های سنی

 

تعداد نمونه

 

میانگین نمره

 

انحراف استاندارد

 

 

 

کمال گرایی

 

زیر ۳۷

 

۱۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...