۰٫۲

 

۰٫۴

 

۰٫۶

 

۰٫۸

 

۱

 

 

 

 

 

 

 

COF

 

 

 

(شکل ۳-۴) : شماتیک ماتریس RBI (E : خیلی بالا، H : بالا،M : متوسط، L : پایین، N : بی اهمیت / قابل اغماض)
توجه: اندازه های مختلف ماتریس می تواند به کارگرفته شود(برای مثال: ۵*۵ ، ۴*۴ و غیره).
پایان نامه - مقاله - پروژه
۳-۳-۲-۵ مرحله پنجم: برنامه ریزی جهت بازرسی
در این مرحله بر اساس نوع تجهیز، میزان ریسک بدست آمده و مکانیزم های از کار افتادگی تجهیز برنامه ای جهت بازرسی های دوره ای اعم از بازرسی های حین سرویس و بازرسی های زمان تعمیرات اساسی تدوین می گردد. که نتایج این بازرسی ها و میزان اثر بخشی آن در بخش سوابق آن تجهیز ثبت می شود(API 580).
نتایج ارزیابی های RBI ، به عنوان مبنایی برای تبیین وایجاد یک استراتژی جامع بازرسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.[۱۶]
استراتژی بازرسی باید به همراه دیگر برنامه های کاهنده به طوری طراحی گردد تا کلیه تجهیزات منتج به ریسکی شوند که مورد قبول است.
کاربران بایستی درجه ریسک، محرک های ریسک، تاریخچه تجهیز، تعداد و نتایج بازرسی،نوع و اثربخشی بازرسی ها، تجهیزات در کاربری مشابه و عمر باقیمانده را در تبیین استراتژی بازرسی مد نظر داشته باشند. روش های بازرسی نیز باید برای هر سیستم یا قطعه در برنامه بازرسی شرح داده شود. [۱۷]
۳-۳-۲-۵-۱ حداکثر فاصله زمانی بازرسی( چه زمانی بازرسی انجام پذیرد)
سطح بندی بازرسی همانگونه که در ادامه آمده است، تعیین شده و حداکثر فاصله زمانی بازرسی برای یک قطعه را نیز نشان می دهد،و بنابراین سطح مناسب باید تعیین شود. لازم به ذکر است که حداکثر فاصله زمانی برای هر سطح بازرسی، فقط به عنوان راهنما عمل کرده و اینکه هر قطعه یا تجهیز جهت تعیین تعداد دفعات بازرسی، با احتساب سوابق گذشته و تمام اطلاعات به طور مجزا ارزیابی می شود.[۱۴]
شایان ذکر است که فواصل زمانی و اقدامات متفاوتی، ممکن است برای قسمت های مختلف یک قطعه یا تجهیز در نظر گرفته شود.

 

 

  • بازرسی سطح ۱

 

 

در زمان نصب و بازرسی، کلیه تجهیزات بایستی دارای یک فاصله زمانی بازرسی تا حداکثر میزان مشخص شده برای سطح ۱ باشند. تجهیز در این سطح باقی می ماند تا زمانی که بازرسی کاملی انجام شده و نتیجه بازرسی، اختصاص سطح بالاتری را تایید نماید.
حداکثر فاصله زمانی: ۴۸ ماه

 

 

  • بازرسی سطح ۲

 

 

سطح بازرسی تجهیز ممکن است جهت ارتقا به سطح ۲ مورد بررسی مجدد قرارگیرد. هرگاه اولین بازرسی کامل در سطح ۱ انتقال به سطح بالاتری را تایید نماید ، فاصله زمانی ممکن است با اطمینان خاطر به حداکثر میزان تعیین شده برای سطح ۲ افزایش یابد.
حداکثر فاصله زمانی: ۷۲ ماه

 

 

  • بازرسی سطح ۳

 

 

تجهیز زمانی می تواند به سطح ۳ انتقال یابد که فاصله زمانی سطح ۲ به طور ایمن و با اطمینان ، افزایش تا حداکثر فاصله زمانی سطح ۳ را اثبات کند.
حداکثر فاصله زمانی: ۹۶ ماه

 

 

  • بازرسی سطح ۴

 

 

تجهیز زمانی می تواند به سطح ۴ انتقال یابد که فاصله زمانی سطح ۳ به طور یقین ، افزایش تا حداکثر فاصله زمانی سطح ۴ را اثبات کند.در این وضعیت، سوابق کاملی با ۳ مرتبه بازرسی و اطمینان بالایی از نتایج، موجود می باشد.
حداکثر فاصله زمانی: ۱۲۰ ماه
توجه: ذکر این نکته الزامیست که حداکثر فاصله زمانی بازرسی از نیم عمر باقیمانده یک تجهیز / مخزن یا ۱۰ سال ( هرکدام کمتر است) نباید فراتر رود.
(شکل ۳-۵) : ارتباط بین درجه ریسک و سطح بازرسی [۱۴]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...