رهبری خدمتگذار

 

.۸۰۹

 

.۰۳۶

 

.۸۴۸

 

۲۲٫۳۳۸

 

.۰۰۰

 

 

 

a. Dependent Variable: نزاکت

 

 

 

همانگونه که در جداول رگرسیون ۴-۹ مشاهده می گردد، به منظور سنجش این فرضیه از آزمون رگرسیون با روش همزمان استفاده شده است. میزان F در جدول آنوا در سطح ۹۹ درصد(sig=0/000) معنی دار شده که حاکی از معنی دار بودن رگرسیون است. جدول همبستگی نیز نشان می دهد که متغیرهای رهبری خدمتگزار و نزاکت کارکنان دارای رابطه معنی دار می باشند. ضریب همبستگی یا شدت رابطه ۸۴۸/۰ و مقدار ضریب تعیین برابر ۷۱۹/۰ است بدین معنی که ۹/۷۱ درصد از تغییرات ادب کارکنان بوسیله رهبری خدمتگزار می توان تبیین نمود. معادله رگرسیون به شکل زیر است:
(۸۰۹/۰) رهبری خدمتگزار + ۶۹۲/۰ = نزاکت
فصل پنجم
نتیجه گیری
و
پیشنهادها
۵-۱) مقدمه:
در این بخش پژوهش حاضر، نتایج بصورت خلاصه، در قالب سه بخش نتایج تجربی، بحث و بررسی و پیشنهادات بیان خواهد شد.
این پژوهش در پی پاسخ به سئوال زیر بود:
آیا رهبری خدمتگزار بر رفتار شهروندی در شعب بانک ملی شهر رشت تاثیر گذار است ؟
۵-۲) نتیجه گیری:
در این قسمت ابتدا نتایج توصیفی ، پس نتایج تحلیل استنباطی و آزمون فرضیه ها ارائه می شود:
۵-۲-۱) نتایج توصیفی:
نتایج حاصله از وضعیت تحصیلی پاسخگویان نشان می دهد ۶/۵ درصد از پاسخگویان زیردیپلم، ۸/۱۷ درصد دیپلم، ۴/۲۳ درصد فوق دیپلم، ۷/۴۵ درصد لیسانس و ۶/۷ درصد فوق لیسانس هستند.با بررسی داده های بدست آمده می توان نتیجه گرفت که بیش از ۷۰% از نمونه آماری از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند.
نتایج بدست آمده از بررسی سابقه کار پاسخگویان نشان می دهد، ۲درصد از پاسخگویان کمتر از ۵ سال ، ۱/۹ درصد بین ۵ الی ۱۰ سال، ۹/۲۵ درصد بین ۱۰ الی ۱۵ سال، ۵/۳۱درصد بین ۱۵ الی۲۰ سال ، ۲/۱۶ بین ۲۰ الی ۲۵ سال، ۷/۱۵ درصد بالاتر از ۲۵ سال سابقه شغلی دارند. با توجه به داده های فوق می توان نتیجه گرفت که بیشترین فراوانی مربوط به رده سنی ۱۰ الی ۲۰ می باشد که نشان دهنده بلوغ کاری نمونه مورد پژوهش است.
اطلاعات بدست آمده از داده های جمع آوری شده، نشان می دهد از مجموع پاسخگویان، ۱/۸ درصد از پاسخگویان در رده سنی ۲۰ الی ۳۰ سال، ۵/۳۵ درصد بین ۳۱ الی۴۰ سال، ۶/۴۳ درصد بین ۴۱ تا ۵۰ سال و ۷/۱۳ درصد بالای ۵۰ سال قرار گرفته اند.
برای اندازه گیری رفتار شهروندی سازمانی کارکنان، از ابعاد پنجگانه اورگان (آداب اجتماعی ، نوع دوستی، وجدان کاری، جوان مردی و نزاکت ) استفاده شده است. در این پژوهش میانگین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان جامعه تحقیق ۸۱۸۹/۲ و انحراف معیار ۸۱۸۳/۰ محاسبه گردید. همچنین رفتار شهروندی دارای حداقل نمره ۲۸/۱ و حداکثر نمره ۵۴/۴ می باشد. میانگین و انحراف معیار متغیر فوق در ابعاد پنج گانه به شرح زیر می باشد:
پایان نامه - مقاله - پروژه
میانگین مولفه آداب اجتماعی ۹۶۳۲/۲ و انحراف معیار آن ۸۸۷۳۶/۰ می باشد.
میانگین مولفه نوع دوستی ۰۳۴۳/۳ و انحراف معیار آن ۲۵۰۶۸/۱ می باشد.
میانگین مولفه وجدان کاری ۵۸۴۸/۲ و انحراف معیار آن ۸۳۳۹۶/۰ می باشد.
میانگین مولفه جوانمردی ۶۶۲۴/۲ و انحراف معیار آن ۸۶۲۸۶/۰ می باشد.
میانگین مولفه نزاکت ۸۴۹۷/۲ و انحراف معیار آن ۰۳۶۵۶/۱ می باشد.
برای ارزیابی متغیر رهبری خدمتگزار از ابعاد چهارگانه مدل پاترسون (خدمت رسانی ، تواضع و فروتنی، قابلیت اعتماد، مهرورزی) استفاده شده است. در این پژوهش میانگین رهبری خدمتگزار ۶۶۷۳/۲ محاسبه گردید و میانگین و انحراف معیار خرده آزمون های این متغیر به شرح زیر می باشد:
میانگین مولفه خدمت رسانی ۵۹۷۰/۲ و انحراف معیار آن ۱۵۲۳۷/۱ می باشد.
میانگین مولفه تواضع و فروتنی ۶۰۲۴/۲ و انحراف معیار آن ۰۹۰۴۸/۱ می باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...