پیشنهاد می شود که ادارات دولتی مانند یهزیستی و دادگستری در این زمینه برای پرسنل خود فعالیتی انجام دهند و از برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و پیشگیری از طلاق و فروپاشی خانواده استفاده کنند .
پایان نامه - مقاله - پروژه
مهارت حل مسئله به عنوان یک مهارت ساده و قابل آموزش، برای ارتقاء رضایت زناشویی و ابعاد آن و صمیمیت روانشاختی توسط مشاوران ازدواج و خانواده بکارگرفته شود .
با توجه به شکل گیری روابط صمیمانه در دوره نامزدی و سال اول ازدواج، این مهارت به منظور افزایش صمیمیت همسران و پیشگیری از مشکلات آتی، پیش از ازدواج آموزش داده شود .
این پژوهش فقط یک مرحله از چرخه زندگی زناشویی را مورد بررسی قرار داد. مطالعه تأثیر این مهارت بر سایر مراحل چرخه زندگی میتواند نتایج مفید و کاربردی در بر داشته باشد.
منابع:
بشارت، محمدعلی.(۱۳۷۹). مدل های زوج درمانی زوج. فصلنامه تازه های روان درمانی، فصل پنجم شماره ۱۷ و ۱۸.
کار، الحن.(۲۰۰۰)خانواده درمانی. ترجمه غلامرضا تبریزی. مشهد:مرندیز.
گلادینگ،سامویل (بی تا)خانواده درمانی. ترجمه فرشاد بهاری، مصطفی تبریزی، بدرالسادات بهرامی (۱۳۸۶). تهران:رشد
پاوول،لیندزی،جی،ائی (۱۳۷۹). «تشخیص درمان اختلالهای روانی بزرگسالان در روانشناسی بالینی»،ترجمه نیکوخو،محمدرضا،تهران: انتشارات سخن،چاپاول.
دهقان،فاطمه (۱۳۸۰). «مقایسه تعارضات زناشویی زنان متقاضی طلاق با زنان مراجعه کننده برای مشاوره زناشویی»،پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره،دانشگاه تربیت معلم.
شیخمرادی،نسرین . ۱۳۹۰، بررسی تاثیر رابطه جنسی با رضایت زناشویی زنان و مردان شاغل و غیر شاغل در شهر جوانرود.پایان نامه کارشناسی دانشگاه پیام نور جوانرود.
دکترعلیرضا رزقی رستمی–سیروس آقایار،۱۳۸۹(تعارض و حل آن با رویکرد هوش هیجانی)، اصفهان: نشر سپاهان،چاپ اول.
بک ،آرون تی(۱۳۸۰).عشق هرگز کافی نیست.ترجمه و.قراچه داغی.تهران :پیکان
ثنایی،باقر(۱۳۷۱).مقیاس های سنجش خانواده و ازدواج ،تهران :بعثت.
مینوچین،سالوادور(۱۳۸۱).خانواده و خانواده درمانی .ترجمه ب ثنایی.تهران :امیر کبیر.
نجاتی،حسین(۱۳۸۳).روانشناسی زناشویی.تهران : بیکران .
مینو ، فاطمه السادات، (۱۳۸۹) ، آموزش مهارت جرأت ورزی به رضایت زناشوئی ،کارشناسی ارشد روانشناسی .
رحیمی ،یاسر . ۱۳۹۰، بررسی میزان تأثیر مشاوره و آموزش‌های قبل از ازدواج بر رضایت زناشویی و استحکام آن در شهر جوانرود.پایان نامه کارشناسی دانشگاه پیام نور جوانرود.
برنشتاین، فیلیپ. اچ و برنشتاین، مارسی. تی . (۱۳۸۰) زناشویی درمانی از دیدگاه رفتاری – ارتباطی. مترجمان سید حسن پورعابدی نایینی و غلامرضا منشئی. تهران : انتشارات رشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...