در رتبه دوم انجام تحقیقات بازار در مورد ویژیگی های ظاهری محصول قرار گرفته است که این موضوع در این صنعت دارای اهمیت می باشد که توجه به تحقیقات بنیادی در این زمینه را نشان می دهد، لذا از آنجا که پوشاک از جمله محصولات مصرفی و پر تنوع در بازار محسوب می شود، پیشنهاد می شود که برای موفقیت بیشتر و موثرتر واقع شدن تولیدات جدید قبل از هرگونه اقدامی، تحقیقات اولیه و کلی بر روی رنگ و طرح و مدل و جنس، مورد تحقیق و آزمایش قرار گیرد، حتی اگر بر روی گروه کوچکی از مشتریان به عنوان نمونه آماری این محصول تولید شود، می تواند نمایان گر نیاز و خواسته باقی عموم باشد.
پایان نامه
در جایگاه سوم نگاه جهانی به محصول قرار دارد که طی مصاحبه های انجام شده به این موضوع توجه شایانی شده است، شاید دلیل این امر کوچک بودن بازارهای داخلی در این صنعت می باشد و در تحقیق کوپر ۱۹۹۳ نیز تایید شده است.
در مرحله بعد شاخص توجه به کیفیت و جذابیت بسته بندی محصول (جنس، شکل، گرافیک) و ویژگی های دیگر بیان شده است و این شاخص در جایگاه سی و سه قرار دارد، همانطور که پیشتر ذکر شد تنوع محصولات پوشاک ورزشی نسبتا زیاد است و شرکت ها در بازار با فاصله کمی از هم به رقابت می پردازند، لذا توجه به کیفیت محصول و مواد اولیه مورد استفاده و همچنین جذابیت و پرداختن به ظاهر بسته بندی محصول می تواند نظر مشتری را در نگاه اول به خود جذب کرده و باعث مزیت رقابتی شود. کوپر و کلیشمینت در سال ۱۹۹۳b در مقاله خود نیز بر آن تاکید نموده اند.
در اختیار داشتن تیم فروش و بازاربی با تجربه در هنگام برخورد با مشتریان در رتبه آخر قرار گرفته است، از آنجا که شرکت از طریق مختلف با مشتریان ارتباط برقرار می کند و آنها را حفظ می کند که این امر از طریق کانال های توزیع مختلف صورت می گیرد و دستیابی به این مهم توجه به تیم فروش و بازاریابی متخصص می باشد که در تحقیقات گذشته ام تایید شده است.
در رتبه دوم عامل تیم توسعه محصول قرار گرفته است که در موفقیت توسعه محصول جدید صنعت پوشاک ورزشی تاثیر گذار است و شاخص تاکید بر تجربه تیم توسعه محصول همراه با کمک دانشگاهیان در رتبه اول این عامل مورد تایید قرار گرفته است که با توجه به پژوهش انجام شده بطور مکرر به این مورد اشاره شده است که تجربه و تحصیلات آکادمیک در هر صنعتی باهم و در کنار هم موجب رشد و موفقیت می شود و در صنعت حاضر نیز طراحی های خاص و بومی با توجه به تجربه در این صنعت مکمل هم و از مهمترین شاخص ها محسوب می شود و در بازار امروز صنعت و دانشگاه بیشتر از هرزمانی به هم نزدیک شده اند و تخصص های دانشگاهی در راستای صنعت بوده و این دو مکمل یکدیگر هستند.
به ترتیب در رتبه دوم شاخص تحقیق فنی اعضای تیم توسعه محصول و شاخص سوم وجود امکانات مورد نیاز برای تیم توسعه محصول جدید و شاخص چهارم تایید شده وجود تجربه کافی در میان اعضای تیم توسعه محصول،
شاخص پنجم در این عامل وجود کارشناسان و مشاوران مناسب در تیم توسعه محصول می باشد که این ها حاکی از آن است که چیدمان درست و مفهومی شدهٔ افراد متخصص در فرایند توسعه محصول جدید و استفاده از کارشناسان و مشاوران با تجربه و همچنین تجربه فردی هر کدام از اعضاءی تیم توسعه محصول نقش مهمی را در موفقیت خواهد داشت، لذا مدیران شایسته بایست در هنگام جذب و استخدام منابع انسانی این نکات را در نظر داشته باشند و از وجود مشاوران مجرب نهایت استفاده را داشته باشند.
شاخص آخری توجه به نوآوری در شرکت و وجود جو کارآفرینانه به معنای وجود خصیصه های نوگرایی و تمایل به تغیر در سازمان می باشد، (کوپر و کلیشمنت ۱۹۹۵، دی بنت ۱۹۹۹، لستر ۱۹۹۸، اردکانی ۱۳۸۹، سرمدی ۱۳۸۹، مونتویا ویس و کالنتون ۱۹۹۴، مو ۲۰۰۷، پولتن و بارکلی ۱۹۹۸). این عامل در تحقیقات زیادی مورد بررسی قرار گرفته و اهمیت آن شناسایی شده است. این تحقیق نیز یافته های قبلی را تایید می کند. شاید تاثیر این عامل بیشتر در ایجاد انگیزه و تمایل برای زیر بار رفتن برای توسعه یک محصول جدید است. به طوری که مدیر و کارکنان را وام می دارد تا همیشه در تلاش برای توسعه محصولات جدید تر باشند.
عامل سوم تکنولوژیک می باشد که شاخص پیچیدگی بالای تکنولوژی، شاخص دوم سهولت استفاده از تکنولوژی مرتبط می باشد، اگرچه در بعضی مواقع همین ساده بودن تکنولوژی باعث می شود رقبا محصول جدید شرکت را کپی کنند ولی در بعضی ابعاد می تواند از جمله عوامل موثر در موفقیت به حساب آید. شاخص سوم پتانسیل (ظرفیت) استفاده از تکنولوژی بالا می باشد، در این مورد جا دارد به ظرفیت های موجود در شرکت و صنعت اشاره کنیم که داری افراد با مهارت و مکان های مناسب برای استفاده از تکنولوژی موجود است. این عامل درتحقیقات مو ۲۰۰۷ و میشرا ۱۹۹۶، مورد بررسی قرار گرفته شود و بعنوان یکی از عوامل موفقیت تکنولوژی شناخته شد. شاخص چهارم تایید شده دسترسی سریع به تکنولوژی مرتبط، شاخص پنجم کاهش هزینه به واسطه تکنولوژی مورد استفاده جهت توسعه محصول جدید به عنوان آخرین عامل تایید شده است که نشان دهنده این مهم است که کاهش هزینه تولید به واسطه اثر استفاده از تکنولوژی مورد نظر جهت توسعه محصول جدید به مدیران این امکان را می دهد که تا جای ممکن نگاه اقتصادی تری به فرایند توسعه محصول داشته باشند و با کاهش هزینه تولید امکان سود آوری را افزایش دهند.
عامل چهارم شناسایی شده طراحی و تولید می باشد که شاخص اول تایید شده برای موفقیت توسعه محصول جدید در صنعت پوشاک ورزشی انتخاب پروژه های توسعه محصول جدید بر اساس سیاست های تولیدی ملی در کشور ما می باشد که در جهت تاکید بر تولید داخلی است، هرچند طی تحقیقات به عمل آمده از خبرگان صنعت پوشاک ورزشی بر این موضوع تاکید کرده اند که با اینکه سیاست ها در جهت تولید داخلی می باشد اما در دولت نهم و دهم به این موضوع اهمیتی نداده است و واردات را سهل کرده و کار تولید را دچار مشکل کرده است و برای پیشبرد هرچه بهتره کارها باید به حمایت از تولیدات داخلی بپردازیم.
شاخص دوم مطرح شده مزیت رقابتی در پروژه توسعه محصول جدید شرکت پوشاک ورزشی می باشد. اهمیت این عامل در پژوهش های دیگر، کوپر ۱۹۷۹a،۱۹۹۹b، کوپر و کلیشمیت ۱۹۸۷، مونتویا ویس و کانتیلون ۱۹۹۴، مو و همکاران ۲۰۰۷ بیشتر شناسایی شده است. دلیل چگونگی تاثیر این عامل نیز مشخص است. هر چه قدرت رقابت محصول پوشاک ورزشی بیشتر باشد، یعنی مشتریان از محصول بهتری بهرمند شوند، تولیدی در میان رقبا مشتریان بیشتر جذب کرده و باعث می شود به اهداف بازاریابی و سپس مالی خود برسد.
شاخص بعدی انتخاب پروژهٔ توسعه محصول جدید، براساس ظرفیت های تولیدی شرکت است که از اهمیت نسبی برخوردار می باشد. هرشرکت دارای ظرفیت هایی می باشد که بلا استفاده مانده یا بدرستی از آن ها استفاده نمی شود که باید به درستی آنها شناسایی شود و مورد استفاده قرار گیرد.
توانایی در تولید سفارشی محصول توسعه یافته شاخص چهارم عامل تولید می باشد، این شاخص در دنیای امروز در همه صنایع مورد قبول است، زیرا تولید سفارشی از مزیت های رقابتی محصول به شمار می آید و موفقیت صنعت پوشاک ورزشی را به دنبال دارد، چرا که با داشتن مشتریان خاص و تنوع محصولات بیشتر، سهم بزرگتری در بازار خواهیم داشت.
شاخص بعدی عامل تولید توسعهٔ محصولی جدید با ماندگاری بیشتر است، در دنیای رقابتی امروز محصولی که دارای دوام بیشتر است که به نحوی کیفیت محصول را نشان می دهد.
شاخص ششم، تولید در زمان کمتر می باشد که زمان کمتر تولید در نهایت منجر به کاهش هزینه ها و ورود سریع محصول به بازار می شود که در نهایت موفقیت بهتری برا شرکت را در پیش خواهد داشت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...