۵۷

 

ارزشیابیملاکمدارتاچهاندازهدرکاهشاضطراب و استرسدردانشآموز در موقع امتحانپایانیموثر میباشد؟

 

 

 

۷/۴

 

۱۶

 

۴/۷

 

۲۵

 

۴/۳۲

 

۱۱۰

 

۸/۳۶

 

۱۲۵

 

۸/۱۸

 

۶۴

 

ارزشیابیمعلمساختهتاچهمیزاندرکاهشاضطراب واسترسدردانشآموز در موقعامتحان پایانیموثر میباشد؟

 

 

 

۷/۴

 

۱۶

 

۷/۴

 

۱۶

 

۴/۲۷

 

۹۳

 

۶/۴۰

 

۱۳۸

 

۶/۲۲

 

۷۷

 

ارزشیابیاستانداردتاچهمیزان درکاهشاضطراب و استرسدردانشآموز در موقع امتحان پایانیموثر میباشد؟

 

 

 

عنصر معنایی مهم در گویه اول، بکارگیری ارزشیابی توصیفی در کلاس و نقش آن در تقویت نگرش مثبت به مدرسه را در دانشآموزان و ایجاد انگیزه مشارکت در فعالیت گروهی را در دانشآموزان. یافته های تجربی نشان دهنده آن است که۴/۱۷درصد خیلی زیادی از معلمان مورد پژوهش معتقدند که بکارگیری ارزشیابی توصیفی در کلاس و نقش آن در تقویت نگرش مثبت به مدرسه را در دانشآموزان و ایجاد انگیزه مشارکت در فعالیت گروهی را در دانش آموزان و ۵/۳۸ درصد در حد زیاد، ۴/۲۷ درصد نقش آن را در حد متوسط،۶/۷ درصد نقش آنرا در حد کم و نهایتا ۱/۹ درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که بکارگیری ارزشیابی توصیفی در کلاس و نقش آن در تقویت نگرش مثبت به مدرسه را در دانشآموزان و ایجاد انگیزه مشارکت در فعالیت گروهی را در دانشآموزان می باشد
عنصر معنایی مهم در گویه دوم، استفاده از آزمونهای کتبی، و نقش آن قراردادن اطلاعات جامع و کاملیدر مورد ویژگیها، علایق و خواسته ها و توانمندیهای دانشآموزان در اختیار معلم. یافته ها نشان دهنده آن است که ۹/۲۰ درصد از معلمان مورد پژوهش استفاده از آزمونهای کتبی و نقش آن در قراردادن اطلاعات جامع وکاملی در مورد ویژگیها و علایق و خواسته ها و توانمندیهای دانشآموزان در اختیار معلم در حد خیلی زیاد و، ۳/۳۰ درصد نقش آن را در حد زیاد،۹/۳۰ درصد نقش آن را در حد متوسط، ۱/۱۲ درصد نقش آن را در حد کم و نهایتا ۹/۵ درصد نقش آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند.
در گفتار سوم عنصر معنایی بکارگیری ارزشیابی توصیفی و نقش آن در دادن ْآگاهی از نقاط ضعف و قوت به دانش آموز می باشد .یافته ها دلالت بر آن دارد که ۲/۱۶ درصد از معلمان مورد پژوهش معتقدند که بکارگیری ارزشیابی توصیفی میتواند در حد خیلی زیادی فراهم کننده شرایطی برای آگاهی دانشآموز که از نقاط ضعف و قوت خود باشد،۵/۳۶ درصد نقش آن رادر حد زیاد ارزیابی نموده اند،۸/۲۸ درصد نقش آن را در حد متوسط، ۹/۱۰درصد نقش آن را در حد کم و نهایتا ۷/۷ درصد نیز نقش آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند.
پایان نامه
عنصر معنایی در گفتار چهارم این است که بکارگیری ارزشیابی میزانشده توسط معلم در کلاسدرس و نقش آن در اصلاح آموختههای دانشآموز شود،. یافته های تجربی نشان دهنده ان است که ۱/۱۹ درصد از معلمان بکارگیری ارزشیابی توصیفی را در حد خیلی زیادی در اصلاح آموخته های دانش آموز می دانند،۶/۳۷ درصد تاثیر آن را در حد زیاد،۷/۲۹ درصد نقش آن را در حد متوسط، ۱۰درصد تاثیر آن را در حد کم و ۵/۳ درصد تاثیر آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند.
در گفتار پنجم عنصر معنایی مهم ،استفاده از آزمونهای معلمساخته و نقش آن کمک به دانشآموزان در کسب مهارتها و نگرشهایی که در زندگی واقعی،. یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۵/۱۸ درصد از معلمان مورد پژوهش از آزمونهای معلم ساخته و نقش آن کمک به دانشآموزان در کسب مهارتها و نگرش هاییکه در زندگی واقعی را در حد خیلی زیاد ارزیابی نموده اند،۳/۴۰ درصد نقش آن را در حد زیاد می باشد،۸/۲۶ درصد در حد متوسط ،۵/۸ درصد در حد کم و نهایتا ۹/۵ درصد در استفاده از آزمونهای معلم ساخته و نقش آن کمک به دانش آموزان در کسب مهارتها و نگرشهایی که در زندگی واقعی در حد کمی ارزیابی نموده اند.
آزمونهای عملکردی، و نقش موثر آن در بروز استعدادها و توانایهای نهفتهی دانشآموزان عنصر معنایی مهم در گفتار ششم میباشد یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۱/۱۷ درصد از معلمان مورد پژوهش بکارگیری آزمونهای عملکردی، و نقش موثر آن در بروز استعدادها و توانایهای نهفتهی دانشآموزان در حد خیلی زیادی میدانند، ۸/۳۴ درصد آن را در حد زیاد، ۳۰ درصد آن را در حد متوسط ،۸/۱۱ درصد بکارگیری آزمونهای عملکردی، و نقش موثر آن در بروز استعدادها و توانایهای نهفتهی دانشآموزان در حد کم و نهایتا ۵/۶ درصد آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند.
عنصر معنایی مهم در گفتار هفتم بکارگیری آزمونهای هنجار مدار و نقش آن در دستیابی خود دانشآموز به کشف مفاهیم، قوانین و مبانی و اطلاعات دانش لازم یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۵/۱۶ درصد از معلمان در پاسخ به این سوال گزینه خیلی زیاد را اظهار نموده اند،۵/۳۶ درصد گزینه زیاد،۵/۳۱ درصد متوسط، ۷/۹ درصد کم و ۹/۵ درصد گزینه خیلی کم را در پاسخ به این سوال انتخاب نموده اند.
گویه معنایی مهم در گفتار هشتم بکارگیری آزمونهای عملکردی و نقش آن در ایجاد شرایط لازم برای تقویت تفکر و استدلال و استنتاج مفاهیم در فعالیتهای کلاسی دانشآموز، یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۲/۱۶ درصد از معلمان در پاسخ به این سوال گزینه خیلی زیاد را اظهار نموده اند،۸/۳۳ درصد گزینه زیاد، ۸/۳۴ درصد متوسط، ۷/۹ درصد کم و ۶/۵درصد گزینه خیلی کم را در پاسخ به این سوال انتخاب نموده اند.
ارزشیابی ملاک مدار و نقش آن در کاهش اضطراب و استرس در دانشآموز در موقع امتحان پایانی عنصرمعنایی مهم در گفتار نهم میباشد یافته های پژوهش نشان دهنده آن استکه ۸/۱۶ درصد از معلمان مورد پژوهش بکارگیری ، ارزشیابی ملاکمدار و نقش آن در کاهشاضطراب و استرس در دانشآموز در موقع امتحان پایانی حد خیلی زیادی میدانند ،۲/۳۸ آن را در حد زیاد،۸/۳۱ درصد آن را در حد متوسط،۲/۸ درصد بکارگیری ارزشیابی ملاکمدار و نقش آن در کاهش اضطراب و استرس در دانشآموز در موقع امتحان پایانی ،در حد کم و نهایتا ۵ درصد آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند.
ارزشیابی معلم ساخته و نقش آن در کاهش اضطراب واسترس در دانشآموز در موقع امتحان پایانی موثر عنصر معنایی مهم در گفتار دهم می باشد یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۸/۱۸ درصد از معلمان مورد پژوهش بکارگیری، ارزشیابی معلم ساخته و نقش آن در کاهش اضطراب و استرس در دانشآموز در موقع امتحان پایانی حد خیلی زیادی میدانند، ۸/۳۶ آن را در حد زیاد، ۴/۳۲ درصد آن را در حد متوسط،۴/۷ درصد بکارگیری ارزشیابی معلم ساخته و نقش آن در کاهش اضطراب و استرس در دانشآموز در موقع امتحان پایانی، درحد کم و نهایتا ۷/۴ درصد آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند.
ارزشیابی استاندارد و نقش آن در کاهش اضطراب و استرس در دانشآموز در موقع امتحان پایانی موثر عنصر معنایی مهم در گفتار یازدهم میباشد یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که ۶/۲۲ درصد از معلمان مورد پژوهش بکارگیری ، ارزشیابی استاندارد و نقش آن در کاهش اضطراب و استرس در دانش آموز در موقع امتحان پایانی حد خیلی زیادی میدانند، ۶/۴۰ آن را در حد زیاد، ۴/۲۷ درصد آن را در حد متوسط،۷/۴ درصد بکارگیری ارزشیابی استاندارد و نقش آن در کاهش اضطراب و استرس در دانشآموز در موقع امتحان پایانی، در حد کم و نهایتا ۷/۴ درصد آن را در حد خیلی کم ارزیابی نموده اند.
.۴-۲-۱-آزمون سوال اول بکارگیری اهداف آموزشی حیطه عاطفی در برنامه ریزی درسی تا چه اندازه میتواند در غنی سازی برنامه ریزی درسی موثر باشد ؟
برای آزمون بکارگیری اهداف آموزشی حیطه عاطفی در برنامه ریزی درسی در جهت غنی سازی برنامه ریزی درسی از آزمون آماری T تک نمونهای استفاده شده است. برای هر پرسشنامه امتیاز سوالات باهم جمع شده و به عنوان نمره پاسخ هر شخص در نظر گرفته شده است. میانگین پاسخِ پاسخ گویان بامقدار ۹(به خاطر اینکه بکارگیری اهداف آموزشی حیطه عاطفی در برنامه ریزی درسی با ۳ سوال در طیف لیکرت سنجیده شده است) و آزمون رابطه معناداری که نشان دهندهی وجود رابطهای معنیداری است، مقایسه شد. میانگین نمره مجموع سوالات برای ۳۴۰ نفربرابر۱۹۱۴/۱۲و با خطای معیار ۱۴۳۷۳/۰می باشد که طبق آزمون T با مقدار ۹ اختلاف معنا داری نشان میدهد و از آن بزرگتراست .آزمون داده های پژوهش در مجموع نشان دهنده آن است که با توجه به رابطه معناداری(۰۰۰/۰) بدستآمده در جدول۴- ۹و۴-۱۰، از نگاه معلمان،بکارگیری اهداف آموزشی حیطه عاطفی در برنامه ریزی درسی نقش زیادی در جهت غنیسازی برنامه ریزی درسی از نظر ایجاد انگیزش شادی و نشاط در دانشآموزان در کلاس، بروز استعدادها و توانایی های نهفته در دانشآموزان و کاهش و اضطراب در دانش آموزان را دارد.
نتایج مفصل آن در جدول ۴-۹ و ۴- ۱۰ نشان داده شده است.
جدول۴-۹: میانگین بکارگیری اهداف آموزشی حیطه عاطفی دربرنامه ریزی درسی

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...