تسهیم دانش

 

۷۹/۰

 

 

 

عملکرد شغلی

 

۸۲/۰

 

 

 

طبق یافته های جدول (۳-۴) ضرایب پایایی پرسشنامه ها به ترتیب تسهیم دانش (۷۹/۰) و عملکرد شغلی (۸۲/۰) محاسبه گردید که نشان از دقت بالای ابزار اندازه گیری استفاده در این مطالعه می باشد.
جدول (۳-۵): ضرایب پایایی کل پرسشنامه مؤلفه های تسهیم دانش

 

 

پرسشنامه

 

ضریب پایایی

 

 

 

تعاملات شخصی

 

۷۷/۰

 

 

 

ارتباطات سازمانی

 

۸۱/۰

 

 

 

تعامل با جامعه

 

۸۳/۰

 

 

 

همکاری های مکتوب

 

۸۳/۰

 

 

 

همچنین طبق یافته های جدول (۳-۵) ضرایب پایایی کل پرسشنامه مولفه های تسهیم دانش محاسبه گردید که نشان از دقت بالای ابزار اندازه گیری استفاده در این مطالعه می باشد.
۳-۷- روش های تجزیه و تحلیل آماری
تجزیه و تحلیل حاصل از این پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار آماری spss ،نسخه ۱۹ ، در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. در بخش آمار توصیفی از مشخصه های آماری مانند فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی آزمون های رگرسیون چند گانه، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس استفاده شد.
الف)ضریب همبستگی پیرسون: از این ضریب به منظور تعیین میزان همبستگی بین تسهیم دانش و مؤلفه های آن با عملکرد شغلی استفاده شد. سوالات ۱ تا ۴ این پژوهش با بهره گرفتن از این روش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
ب)رگرسیون چند گانه(گام به گام): از این روش زمانی استفاده می شود که پژوهشگر بخواهد متغیر وابسته را با بهره گرفتن از یک یا چند متغیر مستقل پیش بینی کند. بنابراین از این آزمون برای پیش بینی کردن عملکرد شغلی توسط مؤلفه های تسهیم دانش استفاده شده است. سوال ۵ پژوهش با بهره گرفتن از این روش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
ج) آزمون تحلیل واریانس چند راهه: برای آزمون تفاوت معنی دار بین چند میانگین، یعنی زمانی که متغیر مستقل ازدو سطح بیشتر باشد، از آزمون تحلیل واریانس چند راهه استفاده می گردد. سوالات ۶ و ۷ پژوهش با بهره گرفتن از این روش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
فصل چهارم:
نتایج
۴-۱- مقدمه
استفاده از آمار به ایجاد نظم در پدیده های تحت بررسی در تحقیق کمک قابل توجهی می نماید. در این فصل اطلاعات حاصله با بهره گرفتن از آمار توصیفی از روی نمونه ها تنظیم، سپس با بهره گرفتن از آمار استنباطی و با توجه به سؤالات اصلی تحقیق، تحلیل شده است.
۴-۲- تشریح یافته های توصیفی مورد مطالعه
با بهره گرفتن از آمار توصیفی ابتدا داده های جمعیت شناختی پرسشنامه و سپس داده های مربوط به سؤالات پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
۴-۲-۱- داده های جمعیت شناختی پرسشنامه
در جدول (۴-۱) تا (۴-۴) یافته های جمعیت شناختی تحقیق شامل سن، میزان تحصیلات، جنس، سابقه­ خدمت به همراه نمودارهای آماری نشان داده شده است.
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب سن

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...