۹۹.۷

 

موسسات

 

 

 

۷۵.۳

 

۶۹.۷

 

۷۸.۱

 

۶۹.۵

 

کارکنان

 

 

 

۱۶.۰

 

۵۷.۰

 

۳۳.۰

 

۵۵.۳

 

تولید ناخالص ملی

 

 

 

بر اساس آمار همین تحقیق، ۸۹.۸ درصد کل محصولات بخش تولید توسط SME ها تولید شده است که این میزان معادل ۱۸۲۷۱ از ۲۰۴۵۵ سازمان میشود. طبق نتایج این تحقیق، خروجی SME ها از سال ۲۰۰ تا سال ۲۰۰۳، ۲۵ درصد افزایش یافته است.
جدول ۲-۸: مقایسه عملکرد SME ها در سال ۲۰۰۳

 

 

۲۰۰۲

 

۲۰۰۳

 

عنوان

 

 

 

۲۹.۱

 

۲۹.۱

 

خروجی

 

 

 

۳۱.۶

 

۳۲.۵

 

کارکنان

 

 

 

۲۵.۸

 

۲۶.۱

 

ارزش افزوده

 

 

 

۲-۵. پیشینه پژوهش
در این بخش پیشینه پژوهشهای ایرانی و خارجی موجود در زمینه سیستمهای اطلاعاتی و قابلیت‌های سازمانی به ترتیب سال بررسی شده است.
۲-۵-۱. پیشینه خارجی
چن[۵۳] (۲۰۱۲)، به بررسی هم افزایی منابع فناوری اطلاعات در قابلیت‌های سازمانی و عملکرد سازمانی پرداخت و نتیجه گرفت که سرمایه گذاری در فناوریهایی چون سیستمهای اطلاعات، بر عملکرد شرکت، قابلیت‌های سازمان و مزیت رقابتی شرکت تاثیرگذار هستند. او از دیدگاه منبع محور به این موضوع پرداخته است و بیان کرده است که این قابلیت‌های نقش مهمی در بکارگیری استراتژیهای کسب و کار دارد که در نیازهای مشتریان منعکس میشود.
پارک و همکارانش[۵۴] (۲۰۱۲)، در پژوهششان با عنوان قابلیت‌های سازمانی و ادغام فناوری اطلاعات برای دستیابی به مزیت رقابتی بیان کردند که در جامعه متلاطم امروزی، ادغام شبکه های اطلاعاتی با بهره گرفتن از قابلیت‌های سازمانی بین شرکتها، باعث میشود تا نزیتهای رقابتی در بازار جهانی برای آن شرکتها ایجاد شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
گویال[۵۵] (۲۰۱۱)، در پژوهش خود با عنوان رویکردهای توسعه سیستمهای اطلاعاتی، بیان کرده است که سیستمهای اطلاعاتی در مقیاس بزرگ جهانی توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط گسترش یافته اند اما بسیاری از کسب و کارها منابع کافی برای برقراری استانداردهای توسعه این سیستمها در اختیار ندارند.
هانگ و همکاران[۵۶] (۲۰۱۰)، در پژوهش خود به بررسی چگونگی ایجاد قابلیت‌های سازمان از طریق همراستا کردن فرآیندها و ایجاد فربهنگ یادگیری سازمانی در شرکتهای تایوانی پرداختند و نتیجه گرفتند که فرهنگ یادگیری سازمانی از طریق قابلیت‌های سازمانی بر عملکرد سازمان تاثیر میگذارد و همچنین همراستا کردن فرآیندها بطور مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد نیز تاثیرگذار هستند.
انگری و میگیرو[۵۷] (۲۰۱۰)، در پژوهششان با عنوان انطباق تکنولوژی های سیستم ارتباطی و اطلاعاتی در کسب و کارهای کوچک و متوسط، نتیجه گرفتند که پذیریفتن این سیستمها برای افزایش رقابتپذیر بودنشان، ضروری است. علاوه بر این، استفاده از اینگونه سیستمها در کسب و کارهای کوچک و متوسط، دسترسی به بازارهای بین المللی را برای آنها تسهیل مینماید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...