Karim khanmohammadi
By:
Hassan yousefzadeh
September 2014

 

    1. شوتس ایشل، راینر؛ مبانی جامعه‌شناسی ارتباطات، نشر نی، ۱۳۹۱: ص ۱۶ ↑

 

    1. همان ↑

 

    1. بگذریم از این که برخی از پژوهشگران عرصه ارتباطات میان‌فرهنگی، سقوط ارزش دلار آمریکا و افزایش بهای انرژی در سطح جهان را نیز در سرعت گرفتن ارتباطات میان‌فرهنگی سهیم می‌دانند.(به‌عنوان نمونه، ر.ک:

 

Martin, Judith. N, Thomas. K. Nakayama. Intercultural Communication Contexts, 2010, p x) ↑

 

    1. توجه جدی به مطالعات ارتباط میان‌فرهنگی را با جهانی شدن و دهکده جهانی مرتبط می دانند. در حقیقت ارتباطات میان‌فرهنگی یکی از خصیصه‌های اصلی دنیای امروز است که مرزهای فرهنگی در حال فروپاشی است.(ر.ک: فای پاتال، ارتباطات میان‌فرهنگی و ساختن اجتماعی جهانی، ۲۰۰۵). ↑

 

    1. Shi, Zhenmei and Wenhua Hu, Non-verbal behavior in intercultural iommunication, ↑

 

    1. Rigotti, Rocci and Greco, Intercultural Communication: A linguistic and argumentative approach, 2004, P: 37 ↑

 

    1. Jandt, F. E. (2001). Intercultural communication: An introduction (third Ed.). Thousand Oaks: Sage. ↑

 

      1. بالی، ۱۹۹۱، ص۴۳۷-۴۵۳؛ به‌نقل از آشنا، ۱۳۸۳، «فرهنگ، ارتباطات و سیاست خارجی، ارائه مدلی برای دیپلماسی عمومی»، فصلنامه پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)، ش ۲۱، صص ۲۲۷- ۲۶۲ ↑

    پایان نامه - مقاله - پروژه

 

    1. دنزباخ، دانشنامه بین‌المللی ارتباطات، ۱۳۹۰، ص ۱۸۰٫ ↑

 

    1. سلیمی،علی؛ «درون‌مایه‌های یک نظریه ارتباطات میان‌فرهنگی در آموزه‌های قرآن»؛ دوفصلنامه اسلام و علوم اجتماعی، س ۲، ش، پائیز و زمستان ۱۳۸۹، صص ۷-۳۸ ↑

 

    1. همان ↑

 

    1. ارتباطات میان‌فرهنگی در سال‌های اخیر به یکی از پرجستجوترین موضوعات تبدیل شده است(آکای، ۲۰۰۵) ↑

 

    1. دلاور، علی، روش‌های تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی، ۱۳۸۴ ↑

 

    1. محمدی‌مهر، روش تحلیل محتوا: راهنمای عملی تحقیق، ۱۳۸۷ ↑

 

    1. کرلینجر، مبانی پژوهش در علوم رفتاری، ج۱، ۱۳۸۱، ص۹۹٫ ↑

 

    1. بیابانگرد، روش‌های تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی ج۱، ۱۳۸۶٫ ↑

 

    1. نوع خاصی از ‏مفهوم وجود دارد بنام ‏ ( ‏construct‏ )که سازه ترجمه شده است و آن عبارت است از مفهومی‌که خود از ترکیب چند مفهوم دیگر به ‏وجود آمده است. سازه‌ها انتزاعی تر از مفاهیم هستند(ر.ک: روش‌های تحقیق در علوم رفتاری، سرمد و همکاران، ۱۳۸۲). در حقیقت میان سازه، مفهوم و متغیر رابطه طولی برقرار است. ↑

 

    1. علی‌اکبری در بررسی چیستی الگو ذیل عنوان فلسفه علم می‌گوید: «بسیار شاهد بوده‌ایم که الگو را با پارادایم یکی گرفته‌اند»(علی اکبری، ۱۳۹۱، ص۷۳) ↑

 

    1. علی‌اکبری، همان، ص ۷۵ ↑

 

    1. pattern ↑

 

    1. ابطحی و منتظر، ۱۳۹۱، ص ۱۰۸ ↑

 

    1. آلن، ۱۳۷۵، ص. ۲۶۰ ↑

 

    1. ابن منظور،لسان‌العرب، ۱۴۰۸ق. ↑

 

    1. راغب، مفردات، ۱۴۱۲ق ↑

 

    1. قرائتی، تفسیر نور، ۱۳۸۳ ↑

 

    1. لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ(احزاب: ۲۱)؛ قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ(ممتحنه: ۴)؛ لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِیهِمْ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ(ممتحنه: ۶) ↑

 

    1. بیاناتی از حضرت آیت الله خامنه‌ای، ۳۰/۶/۱۳۸۱٫ ↑

 

    1. بلیکی، طراحی پژوهش‌های اجتماعی، ص ۲۱۶-۲۳۰، در: بستان، علم دینی(۲)، ص ۱۳۱٫ ↑

 

    1. What is the representational function that models perform? ↑

 

    1. What kind of things are models? ↑

 

    1. How do we learn with models? ↑

 

    1. How do models relate to theory? ↑

 

    1. اشتریان، نظریه سیاستی به‌مثابه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ۱۳۹۱، ص ۱۵۱٫ ↑

 

    1. مندارس ۱۳۴۹، ص۲۰۵ ↑

 

    1. Herbert A. Simon and AllenNewell, “Models: Their Uses and Limitations”. In: Current Perspectives in Social Psychology, eds. Edwin P. Hollander and Raymond G. Hunt1963, pp. 79-91. ↑

 

    1. Kaplan, the Conduct of Inquiry: Methodology for Behavioral Science.1964, p. 263. ↑

 

    1. میلر، ارتباط کلامی، ۱۳۸۹، ص ۷۳٫ ↑

 

    1. خسروپناه و بانشی، تاملی بر مبانی نظریه‌پردازی غرب و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ضرورت آن در حوزه رهبری سازمانی، ۱۳۹۲٫ ↑

 

    1. توسلی۱۳۶۹، ص۳۰ ↑

 

    1. مندراس، هانری، مبانی جامعه شناسی، ص ۲۱۲ ↑

 

    1. الویری معتقد است تلقی الگو به‌مثابه نقشه راه، آن را در حد یک برنامه و حداکثر یک برنامه بلندمدت تنزل می‌دهد و به‌نظر می‌رسد از ظرفیت کافی برای برآوردن همه آنچه از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت انتظار می‌رود برخوردار نیست (الویری، چیستی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نقش حوزه های علمیه در آن، ۱۳۹۱) ↑

 

    1. هادوی، کارآمدی و عدالت در نظام اقتصادی، ۱۳۹۰، ص ۱۵٫ ↑

 

    1. پیروزمند، ۱۳۹۰، ص ۱۳۴، در نقی‌پورفرد و جعفرپور، مولفه‌های موثر در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه مطالعه، ۱۳۹۰٫ ↑

 

  1. ر.ک: همایون، ۱۳۸۴، ص ۳۶-۳۹٫ ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...