استفاده از افزونگی TMR : یک روش به منظور برطرف کردن خطای ماژول سنسور Body Node، استفاده از روش افزونگی TMR است. به عبارتی یک راه­حل برای نائل شدن به تحمل­پذیری خطای ماژول سنسور، استفاده از سنسورهای افزونه می­باشد. بگونه­ای که هر Body Node طوری پیاده­سازی می­ شود که شامل چند ماژول سنسور ­باشد. شکل ۳-۱۰ نشان می­دهد که در روش افزونگی TMR، تعداد سنسورها سه عدد است. در افزونگی TMR، روش کار بدین صورت است که هر سه ماژول سنسور در درون یک Body Node جاسازی می­شوند و همزمان با هم کار می­ کنند بطوریکه هر سه ماژول یک فعالیت مشابه را انجام می­ دهند. در نگاه اول این ایده عالی به نظر می­رسد، بطوریکه حتی با این ایده می­توان بسیاری از عملیات از قبیل بررسی کیفیت داده ­ها و کشف خطا را انجام داد.
دانلود پایان نامه

 

Transmitter
باتری
MCU  
Reciver
 
S1& S& S3

شکل ۳-۱۰: افزونگی TMR برای ماژول سنسور در Body Node­ها
در واقع در این رویکرد سه ماژول سنسور در درون یک پوسته واحد قرار داده شده ­اند. این کار در برخی از موارد باعث بزرگتر شدن حجم Body Nodeمی­شود. اما لزوماً همیشه حجم زیاد نمی­ شود زیرا بعضی از سنسورها مانند mpu-9150 بسیار کوچک و کم مصرف هستند. از طرفی در روش ذکر شده هر سه ماژول سنسور همزمان با هم فعالند و از یک باتری مشترک استفاده می­ کنند که این امر سبب افزایش مصرف انرژی می­ شود. به بیانی، درست است که زیان­های افزونگی بخاطر منفعتش نادیده گرفته شدند اما ایده­ فوق در دراز مدت می ­تواند منجر به وقوع خطای پایدار شود. چونکه سه عدد ماژول سنسور از یک منبع تغذیه مشترک استفاده می­ کنند، که این امر سبب تخلیه­ی سریعتر باتری و کاهش طول عمر Body Node می­ شود.
به عنوان یک نتیجه ­گیری کلی، در صورت استفاده از روش TMR، ممکن است که مصرف توان و حجم Body Node افزایش یابد. اما باید خاطرنشان کرد که روش TMR از نظر قابلیت اطمینان عالی است، همچنین پیاده­سازی این روش بسیار ساده است. باید خاطرنشان کرد که روش فوق در مواقعی که مصرف توان و حجم مدنظر نباشد، عالی جواب می­دهد.
استفاده از روش افزونگیStandby :برای رفع مشکل مصرف توان روش TMR، می­توان از روش standby استفاده کرد. در این روش هر Body Node تنها یک ماژول سنسور فعال دارد. بدین صورت که اگر هر Body Node، n ماژول سنسور داشته باشد، در هر زمان یکی از آنها فعال و بقیه در حالت standby قرار می­گیرند. لازم به ذکر است که ماژول­ها در حالت standby، انرژی بسیار کمی را مصرف می­ کنند، یعنی روش standby مشکل توان را ندارد. اما در روش standby به منظور تغییر حالت سنسور معیوب از حالت فعال به حالت standby و همچنین تغییر حالت سنسور افزونه از حالت standby به حالت فعال، نیاز به تشخیص خطا داریم. که این تشخیص خطا توسط واحد MCU انجام می­گیرد. به عنوان مثال این واحد می ­تواند با بهره گرفتن از حد آستانه، خطا و خرابی را تشخیص دهد. این کار پیچیدگی نرم­افزاری را افزایش می­دهد که در برخی از شرایط قابل چشم پوشی است.شکل ۳-۱۱، افزونگی standby را برایماژولسنسوردرBody Nodeها نشان می­دهد.

 

Transmitter
باتری
MCU  
Reciver
 
S1 | S2

شکل ۳-۱۱: افزونگی standbyبرای ماژول سنسور در Body Node­ها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...